تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 10:24
کد خبر : 22520

ناصر فرهودی درگذشت

ناصر فرهودی درگذشت

ناصر فرهودی صدابردار پیشکسوت و شناخته شده کشورمان عصر دیروز بر اثر ایست قلبی دار فانی را به دار گفت.

میلاد فرهودی فرزند ناصر فرهودی گفت: متاسفانه ساعت ۶ بعد از ظهر جمعه ۱۳ مرداد پدرم بر اثر ایست قلبی درگذشت.

ناصرفرهودی از جمله تاثیرگذار‌ترین و پرکار‌ترین صدابرداران ایرانی محسوب می‌شود که رد پایش در بسیاری از آثار موسیقی ایرانی دیده می‌شود.

ناصر فرهودی سال ۱۳۳۱ در خانواده‌ای اهل هنر در شهر دامغان متولد شد و در سن یازده سالگی همراه با خانواده به شهر تهران نقل مکان کردند.

او فارغ‌التحصیل در رشته الکترونیک (گرایش صدا) از دانشکده صدا و سیما بود. در سال ۱۳۵۱ و همزمان با تحصیل در سازمان صدا و سیما به عنوان کار آموز فعالیت عملی خود در رشته تحصیلی‌اش آغاز کرد و پس از پایان تحصیل به طور رسمی همکاری با این سازمان را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۵ به دعوت محسن کلهر به استودیو پاپ دعوت شد و تا پایان عمرخود در این استودیو به فعالیت ادامه داد. او در سال ۱۳۷۵ از سازمان صدا و سیما بازنشسته شد و پس از چندی  مدیریت استودیو پاپ را بر عهده گرفت.

ضبط و تولید آثار بسیاری از گروه ها و هنرمندان شناخته موسیقی ایران از جمله فعالیت های مرحوم فرهودی است، از جمله می‌توان به ضبط کلیه آثار زنده‌یاد «بابک بیات» و «مجید انتظامی» اشاره کرد. او طی سال های اخیر در جشن ها و برنامه های مختلفی به عنوان هنرمند برگزیده معرفی شده است.

در سال ۱۳۹۳ و در جریان سومین جشن سالانه «موسیقی ما» به میزبانی تالار وحدت تهران و با حضور اهالی سبک‌های مختلف موسیقی از مرحوم فرهودی به پاس یک عمر فعالیت در عرصه موسیقی تقدیر ویژه به عمل آمد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.