تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1396 - 13:15
کد خبر : 22460

جشنواره‌های بومی محلی جامعه را از هجوم فرهنگ بیگانه مصونیت می‌بخشد/ برگزاری جشنواره «آیین کهن نوروز بل» در دیلمان

جشنواره‌های بومی محلی جامعه را از هجوم فرهنگ بیگانه مصونیت می‌بخشد/ برگزاری جشنواره «آیین کهن نوروز بل» در دیلمان

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت انتقال فرهنگ گیلان به نسل امروز جامعه تاکید کرد و گفت: جشنواره‌های بومی محلی جامعه را از هجوم فرهنگ بیگانه مصونیت می‌بخشد.

ذبیح نیکفر با اشاره به جلسه اخیر خود با مدیران کل برنامه بودجه، میراث فرهنگی و صدا سیمای گیلان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده جشنواره «آیین کهن نوروز بل» در روستای نوروز محله دیلمان سیاهکل ۱۹ مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه بسیار خوب است که مردم به‌ویژه نسل جوان جامعه در این مراسم حضور پیدا کنند، افزود: انتقال میراث کهن فرهنگ مردم دیلمان به نسل‌های حاضر و آینده از اهداف این جشنواره است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی جشنواره‌های بومی محلی را راهی برای معرفی آداب و رسوم گیلان برشمرد و گفت: جشنواره‌های بومی و محلی و نظیر، کشتی گیله‌مردی، جشن خرمن و یا افسانه سیاه گالش می‌تواند مردم را با خصوصیات و روحیات گذشته آن‌ها آشنا کرد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت انتقال تاریخ کهن گیلان به نسل فعلی و آینده تاکید کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی بومی و محلی جامعه را از هجوم فرهنگ بیگانه مصونیت می‌بخشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف قرار دادن بیگانگان به فرهنگ و اعتقادات مردم، تصریح کرد: باید تلاش کرد با برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد و همچنین با اجرای برنامه‌هایی که بیانگر تاریخ و فرهنگ گیلان و ایران است هویت فرهنگی مردم را نوع و بدیع جلوه دهیم.

نیکفر همچنین به پوشش رسانه‌ای جشنواره آیینی کهن نوروز از سوی صداوسیما خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سیگنال‌های دریافت برنامه‌های شبکه باران در روستاهایی از بخش دیلمان قابل دریافت نبود با موافقت و پشتکار عوامل سازمان صداوسیما در گیلان مرتفع خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.