تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 - 9:21
کد خبر : 22002

ارائه مواد مخدر رایگان به‌منظور کنترل مصرف و کاهش هزینه/ وجود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار معتاد در کشور / سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر مطلوب نیست

ارائه مواد مخدر رایگان به‌منظور کنترل مصرف و کاهش هزینه/ وجود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار معتاد در کشور / سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر مطلوب نیست

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وجود دو میلیون پانصد هزار نفر معتاد در کشور خبر داد و گفت: سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر مطلوب نبوده است.

محمدحسین قربانی با اشاره به اینکه طرح ارائه مواد مخدر رایگان به مصرف‌کنندگان مربوط به دوره گذشته مجلس شورای اسلامی است اظهار کرد: یکی از مباحثی که در طرح کمیسیون بهداشت دوره نهم مجلس شورای اسلامی در خصوص مواد مخدر ارائه شد، حذف اعدام از مجازات مواد مخدر و دیگری ارائه مواد مخدر رایگان به معتادین کشور بود.

وی بابیان اینکه با این طرح می‌توان برای معتادین شناسنامه صادر کرد و آن‌ها را کنترل کرد، افزود: با شناسایی معتادین در کشور می‌توان مرفین موردنیاز معتادین را تهیه و در اختیارشان قرار داد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارائه مواد مخدر رایگان به معتادین را جلوگیری از ترابری مالی بالا در بین قاچاق آن برشمرد و گفت: علاوه بر اینکه درآمد قاچاق مواد مخدر بالا است هزینه‌های گزافی را ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی جامعه در حال پرداختن هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به‌صرف هزینه‌هایی نظیر نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مقابله و مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: وقت‌هایی که نیروی انتظامی و دستگاه قضا صرف می‌کنند برای کشور بسیار گران است که باید با تغییر سیاست‌ها در مبارزه با مواد افیونی بشتابیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش شیوع بیماری‌ها توسط معتادین در جامعه، گفت: بسیاری از بیماری‌ها در سطح جامعه با تزریق مواد مخدر معتادین به یکدیگر شیوع پیدا می‌کند.

قربانی بابیان اینکه در طول ۳۸ سال با فشارهایی که در مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته نتیجه مطلوبی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه‌تنها تعداد معتادین کم نشده بلکه روزبه‌روز شاهد افزایش شمار معتادین در جامعه هستیم.

وی با اعلام اینکه سنین ابتلا به اعتیاد در جامعه کاهش پیداکرده، افزود: علیرغم همه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که شده سیاست‌های فعلی مبارزه با مواد مخدر جواب نداده و ما خواهان تغییر سیاست‌ها در مقابله و مبارزه با مواد مخدر هستیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد در کشور داریم، گفت: تجربیاتی که بعضی از کشورهای دنیا دارند می‌توان معتادین جامعه را شناسایی کرد و برایشان شناسنامه صادر کرد و با اختیار گذاشتن مواد مخدر رایگان با مواد افیونی مبارزه کرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در خانه ملت با اشاره به اینکه ایران دروازه ورود مواد مخدر به اروپا است، گفت: ما چرا باید هزینه‌های انتقال مواد مخدر از کشوری به کشور دیگر را بدهیم؟

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اعلام اینکه ۶۰ درصد تولید مواد مخدر در کشور افغانستان افزایش‌یافته، افزود: اگر ما بتوانیم از تجربیات کشورهای توسعه‌یافته استفاده کنیم و معتادین جامعه را کنترل کنیم کار بسیار پسندیده‌ای کرده‌ایم.

قربانی با تأکید بر اینکه ارائه مواد مخدر رایگان در اختیار مصرف‌کننده نیازمند کار کارشناسی است، گفت: باید در زمینه چگونگی ارائه مواد مخدر به مصرف‌کنندگان مطالعه کرد تا مواد مخدر دست هرکسی نیفتد و منجر به آلودگی بیشتر جامعه نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.