در اروپا نیز که بزرگ ترین بازار برای رنو محسوب می شود، مدل های تحت برند داچیا و همچنین شاسی بلند کوچک کپچر با افزایش تقاضای قابل ملاحظه ای روبرو شده اند؛ در این قاره فروش رنو ۵.۶ و فروش داچیا ۹.۳ درصد رشد پیدا کرده که محبوبیت ساندرو یکی از دلایل اصلی موفقیت داچیا بوده است.
وضعیت رنو در قاره آمریکا نیز مطلوب بوده و به لطف فروش خوب در کشورهای برزیل و آرژانتین ۱۵ درصد افزایش یافته است، در روسیه نیز برای نخستین بار در چهار سال گذشته آمار فروش این شرکت با رشد همراه بوده است.
در منطقه آسیا-اقیانوسیه فروش محصولات این شرکت فرانسوی ۵۱ درصد رشد داشته که به گفته رنو فروش خوب کولئوس در چین یکی از دلایل این موفقیت چشمگیر بوده است؛ همچنین میزان فروش در بازار ایران به لطف فروش بسیار خوب تندر ۹۰ و ساندرو به ۶۸,۳۶۵ دستگاه رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰.۳ درصد رشد کرده است. با رقم یاد شده، رنو سهمی ۹.۸ درصدی از بازار خودروی ایران را در اختیار دارد.
مقامات رنو انتظار دارند در پایان سال فروش جهانی محصولاتشان بین ۱.۵ الی ۲ درصد افزایش داشته باشد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، این خودروساز فرانسوی در شش ماهه نخست امسال موفق به فروش ۱.۸۸ میلیون خودروی سبک شده که در مقایسه با رقم ۱.۷۰ میلیونی سال حدود ۱۸۰ هزار دستگاه افزایش یافته است.
چندی پیش گروه پژو-سیتروئن علی رغم کاهش فروش در برخی بازارهای کلیدی مثل اروپا و چین از صعودی بودن آمار کلی خود خبر داد که یکی از دلایل این مساله بازار پر رونق ایران عنوان شده بود.
بدین ترتیب رنو و به طور کلی صنعت خودرو فرانسه را می توان از برندگان امضای برجام دانست، اما بی شک رنو در این زمینه بهتر از پژو عمل کرده است و پیشرفت این شرکت به نحوی ادامه دارد که کارلوس گوسن، مدیر کل رنو نیسان، خبر از احتمال رسیدن به جایگاه بزرگترین خودروساز جهان ظرف سال های آتی داده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰