تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 9:38
کد خبر : 20901

فرماندار: سهم چای و نوغانداری در توسعه کشاورزی لاهیجان مشخص شود

فرماندار: سهم چای و نوغانداری در توسعه کشاورزی لاهیجان مشخص شود

فرماندار لاهیجان گفت: باید سهم چای و نوغانداری در توسعه کشاورزی شهرستان مشخص شود و لازم است ادارات مربوطه هرچه برنامه های خود را در این خصوص اعلام کنند.

 

سید محمد احمدی عصر شنبه در جلسه شورای کشاورزی لاهیجان اظهار داشت: اولین شهرستانی هستیم که در آن شورای کشاورزی تشکیل شده و ظرفیت های زیادی در لاهیجان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها برای تولید و اشتغال بهره برداری شود و کشاورزی نقاط قوت این شهرستان بشمار آید.
وی به ظرفیت های شیلاتی و استفاده از ۱۰کیلومتر ساحل این شهرستان اشاره کرد و از شیلات خواست برنامه های خود را برای استفاده از این سواحل مشخص کند.
همچنین رئیس اداره جهاد کشاورزی لاهیجان در این جلسه با اشاره به توان و ظرفیت های بخش کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته در بخش مکانیزاسیون با تلاش همکاران در بانک کشاورزی بخش مرکزی و رودبنه با رشد ۱۳۳درصدی و جذب پنج میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان رتبه نخست را بدست آورد و امسال هم تاکنون در سه ماه اول سال جاری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان جذب شده است.
جلال ملاجعفری افزود: برای توسعه کشت راتون بعد از برداشت برنج ، حداقل به یک بار آبیاری در شهرستان لاهیجان نیاز است که مسئولان امور آب باید به آن توجه کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۵۳واحد دامداری سنتی، شیری و پرواری و سه واحد دامداری صنعتی در شهرستان لاهیجان وجود دارد که هفت هزار و ۶۵۰ دام را شامل می شود.
وی ادامه داد: این شهرستان دارای ۲۶ واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۶۴۵هزار قطعه در هر دوره پرورش ۴۵روزه و دو واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۴۵هزارقطعه در هر دوره و یک واحد بوقلمون ۱۴قطعه ای است.
رئیس جهادکشاورزی لاهیجان این شهرستان را در پرورش زنبور عسل پیشرو دانست و افزود: ۱۰هزار کلنی زنبور عسل بومی در لاهیجان وجود دارد و هر ساله ۱۴هزار کلنی زنبور مهاجر نیز به این شهرستان مهاجرت داده می شوند.
لاهیجان شهرستانی کشاورزی محسوب می شود که چای، برنج و ابریشم سه محصول عمده آن را تشکیل می دهند و این شهرستان با داشتن ۲۳هزار و ۸۱۶ هکتار اراضی شالیکاری، ۱۰درصد برنج استان گیلان را تولید می کند.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.