تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1396 - 12:22
کد خبر : 20516

بیمارستان‌های استان گیلان به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند

بیمارستان‌های استان گیلان به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان مربوط به یکی دو سال اخیر نمی‌شود گفت: بیمارستان‌های استان گیلان با گذشت ۳۸ سال همچنان به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

 محمدحسین قربانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از جمله حوزه‌های بسیار مهم کشور و به‌ویژه در استان گیلان است اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات دانشگاه علوم پزشکی جزو وظایف ذاتی و  تخصصی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نتیجه مدیریت ناکارآمد آن است گفت: نظر بنده بدون هیچگونه نگاه سیاسی و وابستگی نسبت به شخص و حوزه‌ای خاص و تنها با هدف پیشرفت امور مربوط به مردم در جهت رفع نابسامانی‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان گیلان است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها از بیشترین حجم مشکلات در بدهکاری، نارضایتی هیئت علمی و پرسنل این دانشگاه، عدم ارائه خدمات مناسب و به‌موقع و تامین نیروهای انسانی متخصص در بیمارستان‌ها برخوردار است. 

قربانی گفت: بیمارستان پورسینا به‌عنوان قطب تروما کشور درگیر معضلات و مشکلات غیرقابل تصوری است که باعث سردرگمی و تشدید مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان شده است که تمام این موارد نشان دهنده ضعف شدید مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در تعامل با وزارت بهداشت و درمان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان مربوط به یکی دو سال اخیر نمی‌شود افزود: بیمارستان‌های استان گیلان با گذشت ۳۸ سال همچنان به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و ما نتوانستیم یک روند رو به پیشرفت و مدیریت بحران مناسب را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سایر استان‌های مجاور به‌مراتب عقب‌تر است گفت: سایر استان‌ها بر خلاف گیلان از ظرفیت و توانمندی علمی کمتری برخوردار هستند ولی مشکلات و نارضایتی مردم و میزان ناهنجاری‌ها نشان دهنده عملکرد ضعیف حوزه سلامت در استان گیلان است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به دریافت مجوز بیمارستان هزار تخت خوابی برای استان گیلان افزود: اهمیت این موضوع در عملیاتی شدن، جلوگیری از هدر رفتن هزینه‌ها و مدیریت صحیح منابع در  بیمارستان‌های استان گیلان است که موجب تجمیع آن‌ها به‌صورت یک بیمارستان جنرال می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.