تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 23:43
کد خبر : 18874

فیاض زاهد : هیچ وطن‌پرستی نباید منازعات داخلی را به میان کشد

فیاض زاهد : هیچ وطن‌پرستی نباید منازعات داخلی را به میان کشد

هیچ وطن‌پرستی نباید به خود اجازه دهد در اینجا بحث منازعات داخلی را به میان کشد. آن روزی که ارتش عراق به ایران حمله کرد، امام (ره) فرمودند که «دزدی آمد، ترقه‌ای انداخت و رفت».

در وضعیت فعلی هیچ وطن‌پرستی نباید منازعات داخلی را به میان کشد


فیاض زاهد در گفت وگو با خبرنگار شفقنا با اشاره به رفتار برخی رسانه‌ها و معدودی از چهره‌ها درباره حملات تروریستی امروز در تهران و تلاش برای زیر سوال بردن تلاشها و شعارهای دولت اظهار کرد: براساس یک قاعده‌ی کلی، تندروها همیشه همدیگر را در سراسر دنیا پیدا می‌کنند و هر چند مانند دو لبه‌ی قیچی، مخالف هم حرکت می‌کنند، اما برای از بین بردن و از میان برداشتن یک پدیده‌ی واحد عمل می‌کنند.

او ادامه داد: امروز افراطیون، آهنگی را در کاخ سفید می‌زنند، مرتجعینی چون عربستان در آن می‌دمند، نیروهای رادیکال و افراطی و تروریسم آن را اجرا می کنند و دلواپسان برای آن هورا می‌کشند. کشور توسط یک عده خفاش در وضعیت تهاجم بیرونی قرار گرفته است و هیچ وطن‌پرستی نباید به خود اجازه دهد در اینجا بحث منازعات داخلی را به میان کشد. آن روزی که ارتش عراق به ایران حمله کرد، امام (ره) فرمودند که «دزدی آمد، ترقه‌ای انداخت و رفت». بزرگی ثبات و امنیت کشور، آنقدر مثال زدنی است و حرکاتی از این دست که رخ داده است، در هر جای دنیا هم رخ دهد نباید آنها را چندان جدی گرفت و بزرگ کرد اما این به مواضع گروه های تندرویی برمی‌گردد که در مواقع مختلف مثل داستان برجام یا ماجرای آقای ظریف نشان دادند که منافع ملی چندان اهمیتی برای آن‌ها ندارد.

زاهد با تأکید بر اینکه این نوع رفتار ضد منافع ملی و امنیت ملی ماست، گفت: در هیچ جای دنیا ملل متمدن و متعصب به منافع ملی در چنین وضعیتی این رفتار را نمی‌بینیم.

در فرانسه وقتی این بحران پیش می‌آید رهبران احزاب مخالف در کنار رییس جمهور قرار می‌گیرند؛ در آلمان همینطور و حتی در این‌گونه حوادث تروریستی آمریکا دموکرات‌ها کنار جمهوری‌خواه‌ها قرار می‌گیرند و کشور تصویر واحدی از خود به جامعه‌ی جهانی نشان می‌دهد. در این‌جا هم بزرگان و رهبران جریانات سیاسی عمدتاً به این شکل هستند و برخی تندروها درک درستی از منافع ملی ندارند و نباید هم آن‌ها را چندان جدی گرفت.

فیاض زاهد | شفقنا | ۱۷ خرداد ۹۶

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.