تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 13:15
کد خبر : 17237

سوم خرداد واقعاً بزرگترین و شیرین‌ترین پیروزی ملت ایران در برابر تجاوز دشمن بود

سوم خرداد واقعاً بزرگترین و شیرین‌ترین پیروزی ملت ایران در برابر تجاوز دشمن بود

سوم خرداد واقعاً بزرگترین و شیرین‌ترین پیروزی ملت ایران در برابر تجاوز دشمن بود.

دکتر حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت:
? سوم خرداد به معنای واقعی کلمه روز مقاومت، ایثار و توجه به خداوند است و اینکه امام راحل فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، تمام اعتقاد ما است چرا که عقیده داریم نصرت و پیروزی برای خداست و ما باید ابزارش را فراهم کرده و وسیله باشیم و این سخن امام که خرمشهر را خدا آزاد کرد، به عنوان یک پیام اعتقادی و معنوی نه تنها برای خرمشهر بلکه برای همه پیروزی‌های بزرگ در تاریخ ملت ما بوده و در آینده هم این چنین خواهد بود.
? مردم ما کاملاً آگاه هستند؛ جنگ تحمیلی و تجاوز صدامیان به ایران تنها تجاوز یک کشور همسایه نبود و مردم ما بودند و لمس کردند که دنیا از صدام پشتیبانی کرد و ملت مظلومی در راه امام (ره) قرار داشت؛ امام(ره) در رأس یک جبهه حق بود و همه قدرت‌های بزرگ رو در روی ما بودند.
?همه مردم ما می‌دانند که بهترین هواپیماها را شرق و غرب بعد از جنگ تحمیلی ، حتی بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها در اختیار صدام قرار دادند و تکنولوژی افزایش برد و موشک های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند.
? کشورهای عربی منطقه اعتراف و اعلام کردند که ما چه مقدار پول دادیم و اعلام کردند که ما در جده یک بندر برای صدام اختصاص دادیم که سلاح و امکاناتش را بیاورد و حمل و نقل و پولش را ما به عهده گرفتیم.
? یک مقام سعودی در جلسه ای رسمی در حضور من اعتراف کرد که در این راستا بندری را در ۷۰ کیلومتری جده ساختیم و پول حمل و نقل و سلاح را هم می دادیم،  بحث بر سر این موضوع نبود که صدام با ما می‌جنگد و یا کشور همسایه ما هوس تجاوز طلبی دارد، بلکه دنیایی در برابر ملت ما قرار گرفته بود و ملت ایران توانست یک معجزه بزرگ بیافریند.
? در جبهه می‌دیدیم رزمندگان با چه افتخاری به جبهه می‌آیند و چه کسی می‌تواند فراموش کند که در شب عملیات بچه‌ها دست‌هایشان را حنا می‌بستند؛ چه کسی فراموش می کند در شب عملیات چگونه رزمندگان دعا، زیارت عاشورا و توسل می‌خواندند و چگونه همدیگر را در آغوش می کشیدند. تا کسی ندیده باشد نمی‌تواند بفهمد آن لحظه‌ای که همسنگران و رزمندگان از هم جدا می‌شدند، همدیگر را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند، چه حالی داشتند.
? امام(ره) مردم را هدایت کرد؛ اولین پیروزی بزرگ ما یکسال بعد از توطئه دشمنان و سقوط است؛ در آخر شهریور سال ۵۹ به ما حمله کردند و در اوایل مهر سال ۶۰ توانستیم حصر آبادان را بشکنیم؛ البته پیش از آن عملیات‌هایی انجام داده و پیروزی‌هایی به دست آورده بودیم.
?در عملیات ثامن الائمه(ع) که موجب شکست حصر آبادان در مهر سال ۶۰ بود، ارتش، سپاه، بسیج و لشکر معروف ۷۷ پیروز خراسان، دوشادوش هم قرار داشتند و دقیق دستور امام را اجرا و پیاده کردند، بعد از آن عملیات های دیگری همچون بستان و  فتح المبین در فروردین سال ۶۱ و عملیات بیت‌المقدس در اردیبهشت و خرداد ۶۱ انجام شد
?ملت ایران در طول قرن ها پیروزی‌های فراوانی را داشته اما هیچ کدام آنها از آزادی خرمشهر شیرین‌تر نبود. مردم گفتند خرمشهر شد خونین شهر و دوباره این خونین شهر را به خرمشهر تبدیل کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.