تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 11:27
کد خبر : 17199

ترامپ تا کنون به برجام پایبند بوده است/رایزنی‌ها برای خرید اورانیوم ادامه دارد

ترامپ تا کنون به برجام پایبند بوده است/رایزنی‌ها برای خرید اورانیوم ادامه دارد

عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: ?ترامپ تاکنون به تعهدات برجامی خود پایبند بوده و تعلیق سایر تحریم‌های هسته‌ای نیز در زمان خود باید تمدید شوند. ? تامین نیازهای صنعت هسته‌ای ایران مطابق روال خود انجام می‌شود، خرید برخی کالاها که از حساسیت برخوردار است، از طریق کانال خرید انجام می‌شود. کانال خرید

عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت:
?ترامپ تاکنون به تعهدات برجامی خود پایبند بوده و تعلیق سایر تحریم‌های هسته‌ای نیز در زمان خود باید تمدید شوند.
? تامین نیازهای صنعت هسته‌ای ایران مطابق روال خود انجام می‌شود، خرید برخی کالاها که از حساسیت برخوردار است، از طریق کانال خرید انجام می‌شود. کانال خرید نیز تاکنون عملکرد خوبی داشته و موارد متعددی را برای خرید کالاهای مورد نیاز ایران تصویب کرده است.
?بعد از برجام تاکنون ۳۶۰ تن کیک زرد از طریق مکانیزم‌های مربوط به برجام وارد کشور شده است که برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی این اتفاق رخ داد و کیک زرد وارد کشور شد.
?تاکنون نیازهای کشور در رابطه با اورانیوم تامین شده و غنی‌سازی طبق روال خود انجام می‌شود. ماده خام و اورانیوم طبیعی به میزان کافی وارد کشور شده و سازمان انرژی اتمی در یک نگاه آینده‌نگرانه برای تامین نیازهای آتی خود، درخواست ورود محموله‌های جدید داشته است که این موضوع هم‌چنان در حال رایزنی است و امیدواریم به سرانجام برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.