تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 16:59
کد خبر : 128975

در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد

برگزاری مراسم گرامیداشت روز آتش نشان همزمان با ۷ مهر در رشت

برگزاری مراسم گرامیداشت روز آتش نشان همزمان با ۷ مهر در رشت
در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت به برگزاری مراسم روز آتش‌نشان همزمان با هفتم مهر در راستای قدردانی از تلاش های آنان تاکید شد

جارستان: به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، حسن کریمی کرنق رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در ابتدای یکصد و ششمین جلسه این کمیسیون ضمن تسلیت در پی وقوع حادثه معدن طبس و همچنین گرامیداشت هفته وحدت، هفته دفاع مقدس، روز آتش نشان و آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: یکی از مباحث مغفول مانده بحث سد معبر در شارع عام است و وضعیت خوبی در این زمینه وجود ندارد و نمونه آن را سالها در جاده فومن مشاهده می کنیم.

 

وی در ادامه افزود: بارها در این خصوص تذکر داده ایم و نمونه های فراوانی در خصوص سد معبر در سطح شهر رشت دیده می شودو شهردار رشت باید در این زمینه ورود کند و چاره اندیشی کند و به دنبال قطع کردن روزی کسی نیستیم اما باید به نحوی، این موضوع دیده شود که منجر به آسیب رساندن به شهر نشود.

 

شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ضمن قدردانی از حمایت های اعضای شورا، تصریح کرد: هزینه های سازمان آتش نشانی، هزینه های سنگینی است. ماشین آلات آتش نشانی ۵ تا ۸ سال عمر مفید دارند. ۱۳ دستگاه خودرو جدید وارد چرخه آتش نشانی کردیم و میانگین عمر ماشین آلات را پایین آوردیم اما امروز میانگین عمر ماشین آلات سازمان آتش نشانی رشت ۲۰ سال است.

 

وی افزود: ۳۲۲۸ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط ۳۸۳ نفر از همکاران ما در ۱۵ ایستگاه آتش نشانی در شش ماه نخست امداد رسانی و خدمات رسانی شده است که میانگین ۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه داشته اند. اما امروز با توجه به ترافیک شدید شهر رشت در ساعات پیک ترافیکی میانگین به ۴ دقیقه و ۵۲ ثانیه رسیده است. از ساعت ۶ عصر تا ساعت ۲۲ خودروها را نقاط مختلف شهر مستقر کرده ایم تا از شدت بار ترافیکی کاسته شود و سریع تر به مقصد برسیم.

 

شهرام مومنی در ادامه ضمن ارائه آمار و گزارش کاملی از خدمات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، خاطر نشان کرد: ۲۳ درصد حریق منازل مربوط به منازل فاقد بیمه و ۲۷ درصد حریق اماکن تجاری مربوط به واحدهای فاقد بیمه بوده است. پاساژها و ابنیه پرخطر مورد بازدید قرار گرفته است و مکاتبات مربوطه انجام شده است. ساختمان های پرخطر شناسایی شده اند و بیشترین تعداد مربوط به محدوده منطقه ۲ شهرداری رشت است. در زمینه خرید البسه ۴۰ دست لباس ایمنی خریداری کردیم که تعداد قابل ملاحظه ای نیست اما هزینه بالایی دارد.

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت پرداخت درآمدهای سازمان آتش نشانی به این سازمان، تصریح کرد: در بحث مالی بیش از ۸ میلیارد و ۶۴۰ تومان درآمد داشته ایم و تنها ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دریافتی داشته ایم که از همان رقم نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به مطالبات سال گذشته سازمان بوده است.

 

شهرام مومنی در پایان برنامه های ویژه این سازمان به مناسبت ۷ مهر و روز آتش نشان را تشریح کرد و افزود: مانور تخصصی امداد و نجات از ارتفاع با کمک نردبان و پلتفرم های آتش نشانی در پارک شهر و همچنین مانور امداد، نجات و اطفای حریق جاده ای و رژه لجستیک و مراسم گرامیداشت آتش نشانان در سالن همایش بانک کشاورزی از جمله این برنامه ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.