تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 13:33
کد خبر : 128554

مجوز ورود به پاستور وزرای لب مرزی در دستان بهارستانی‌ها

مجوز ورود به پاستور وزرای لب مرزی در دستان بهارستانی‌ها
آنطور که فضای مطبوعاتی و سیاسی کشور نشان می‌دهد، دو وزیر پیشنهادی بر لبه مرز هستند؛ محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و محمدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی.

اختصاصی جارستان: جلسه بررسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به ایستگاه پایانی رسیده و حالا مجلس باید به افراد پیشنهادی مسعود پزشکیان مهر رد یا تایید بزند. تاکنون نمایندگان زیادی در مخالفت یا موافقت وزرای پیشنهادی ثبت‌نام کرده‌اند که به قید قرعه در صحن علنی مجلس حاضر شدند و نطق خود را انجام دادند.

آنطور که فضای مطبوعاتی و سیاسی کشور نشان می‌دهد، دو وزیر پیشنهادی بر لبه مرز هستند؛ محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و محمدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی.

از طرفی در مخالفت با علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش و سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ‌کدام از نمایندگان ثبت‌نام نکردند.

بنابه گزارش «فرهیختگان» از نمایندگان مخالف و موافق کابینه، ظفرقندی با ۷۸ مخالف و صالحی امیری با ۶۰ رای مخالف بیشترین مخالف را دارند.

همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز در گزارشی درخصوص چیدمان کابینه با «فرهیختگان» تا حدودی هم‌نظر بود و در طی مصاحبه با برخی نمایندگان وزرای پیشنهادی میراث و بهداشت را از جمله وزرای لبه مرزی برای کسب رای اعتماد می‌داند.

جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس دراین خصوص به «دنیای اقتصاد» گفت: در خصوص وزرایی چون وزیر پیشنهادی بهداشت، وزیر پیشنهادی کار و وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی موافقان و مخالفان در کنار هم صف کشیده‌اند. اما وزرای پیشنهادی ارشاد، آموزش، علوم و کشور یا مخالفانی نداشتند یا مخالفانشان اندک بودند. وزارت کشور یکی از وزارتخانه‌های پرحاشیه است، اما مخالفان آن خیلی کم بودند. او در خصوص اینکه چند نفر از وزرای پیشنهادی قطعا رای اعتماد کسب می‌کنند، گفت: معتقدم ۱۶ نفر از وزرای پیشنهادی به کابینه دولت چهاردهم راه پیدا می‌کنند و وزیر می‌شوند. این نماینده مجلس اگرچه اعلام کرد که به صورت دقیق نمی‌توان گفت کدام یک از وزرای پیشنهادی رای اعتماد کسب نمی‌کنند، اما تاکید کرد: به نظر می‌رسد وزیر پیشنهادی بهداشت، وزیر پیشنهادی گردشگری وضعیت خوبی ندارند و وزیر پیشنهادی کار و وزیر پیشنهادی صمت در تلاطم هستند. اما آقای ظفرقندی قطعا از مجلس رای اعتماد کسب نخواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.