تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 19:45
کد خبر : 127281

نسبت چک‌های برگشتی به مبادله‌ای در پایان ۱۴۰۲:

چک‌های برگشتی در گیلان پایین‌تر از میانگین کشوری

چک‌های برگشتی در گیلان پایین‌تر از میانگین کشوری
ارزش کل چک‌های مبادله شده در سال ۱۴۰۲، بر اساس آمارهای بانک مرکزی حدود ۶۹۲ همت بوده است که حدود ۸۱ همت چک برگشت خورده و مابقی وصول شده‌اند. با نگاهی به آمار منتشر شده از جانب بانک مرکزی، گیلان در بین 5 استانی است که میزان برگشت خوردن چک در آن کمتر از میانگین کشوری است

جارستان: ارزش کل چک‌های مبادله شده در سال ۱۴۰۲، بر اساس آمارهای بانک مرکزی حدود ۶۹۲ همت بوده است که حدود ۸۱ همت چک برگشت خورده و مابقی وصول شده‌اند. با نگاهی به آمار منتشر شده از جانب بانک مرکزی، گیلان در بین ۵ استانی است که میزان برگشت خوردن چک در آن کمتر از میانگین کشوری است.

 

 

ارزش کل چک‌های مبادله شده در سال ۱۴۰۲، بر اساس آمارهای بانک مرکزی حدود ۶۹۲ همت (هزار میلیارد تومان) بوده است که از این مقدار، حدود ۸۱ همت چک برگشت خورده و مابقی وصول شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که استان‌های مختلف نسبت‌های متفاوتی برای استفاده از چک در مبادلات خود به ثبت رسانده‌اند. اما با توسل به نسبت چک‌های برگشتی در مقایسه با کل چک‌های مبادله‌ای می‌توان به مقایسه میان استان‌ها پرداخت.

به گواه آمار و با توجه به نمودار، می‌توان دریافت که استان‌های اردبیل (۱۷.۴%) و لرستان (۱۷.۳%) بالاترین نسبت مورد بررسی را به ثبت رسانده‌اند. میانگین کشوری این نسبت، ۱۱.۷% است؛ که نسبت چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله شده در سال ۱۴۰۲ در استان گیلان، ۱۱.۴% به ثبت رسیده است که پایین‌تر از میانگین کشوری و در میان ۵ استان کشور با میزان چک برگشتی پایین‌تر از متوسط کشور است و پایین‌تر از آن، استان‌های تهران (۱۰.۴%)، خوزستان (۹.۸%) و البرز (۹.۴%) قرار دارند. با این تفاسیر نسبت چک‌های برگشتی در ۲۶ استان در پایان سال ۱۴۰۲ بالاتر از میانگین کشور بوده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.