تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 22:54
کد خبر : 127250

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی:

اعتمادسازی در بیماران، مدیریت بحران‌ها، ارتقای آموزش بهداشت، گوشه‌ای از اقدامات روابط عمومی‌ها

اعتمادسازی در بیماران، مدیریت بحران‌ها، ارتقای آموزش بهداشت، گوشه‌ای از اقدامات روابط عمومی‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: نقش روابط عمومی در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بمنظور اعتمادسازی در بیماران، مدیریت بحران‌ها، ارتقای آموزش بهداشت و اعتبار موسسات متبوع، بسیار حائز اهمیت است. روابط عمومی همچنین به رضایت بیمار و افزایش مشارکت جامعه در حوزه بهداشت و درمان کمک کرده و آن را به بخشی حیاتی از مدیریت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تبدیل می‌کند

جارستان: محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، نقش روابط عمومی در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بمنظور اعتمادسازی در بیماران، مدیریت بحران‌ها، ارتقای آموزش بهداشت و اعتبار موسسات متبوع را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: روابط عمومی همچنین به رضایت بیمار و افزایش مشارکت جامعه در حوزه بهداشت و درمان کمک کرده و آن را به بخشی حیاتی از مدیریت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تبدیل می‌کند. متن پیام به شرح زیر است:

 

 

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

 

یکی از اهداف اولیه روابط عمومی‌ها در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، حصول اطمینان از این موضوع است که بیماران به خوبی از شرایط پزشکی خود مطلع باشند. روابط عمومی با شکستن اصطلاحات پیچیده پزشکی به زبان قابل فهم، شکاف دانش بین بیماران و پزشکان را پر می‌کند. آن‌ها مفاهیم پیچیده پزشکی را به اطلاعات قابل درک ترجمه می‌کنند و بیماران را قادر می‌سازند تا سؤالات آگاهانه بپرسند، تشخیصی که پزشک از وضعیت سلامتی برای‌شان داده است را بفهمند و به طور فعال در بحث با ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی خود شرکت کنند. اما روابط عمومی در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به بیماران محدود نمی‌شود. دامنه آن به افکار عمومی مردم نیز گسترش می‌یابد.

 

روابط عمومی با ابزارهای مختلف مانند پویش‌ها و هفته‌های ملی با عناوین گوناگون جامعه را در مورد مسائل بهداشتی رایج، مانند اهمیت واکسیناسیون، انتخاب سبک زندگی سالم، و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، آموزش می‌دهند. روابط عمومی با افزایش آگاهی و ترویج بحث در مورد مسائل بهداشتی به پیشگیری از بیماری‌ها، کاهش نابرابری‌های مراقبت های بهداشتی و بهبود سلامت عمومی کمک می کند. مثالی از این موضوع، تلاش این حوزه در همه‌گیری بیماری منحوس کرونا بود که با فعالیت بی وقفه و همپای دیگر مدافعان سلامت، در پیشگیری از پیش‌روی و شیوع بیشتر این بیماری ویروسی با اطلاع رسانی و آموزش صحیح نقش مهمی در مقابله با این همه‌گیری ایفا کردند.

 

 

اگر‌بخواهیم چشم انداز دسترسی از دانش جهانی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی ارائه دهیم، باید دنیایی را تصور کنیم که در آن همه به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دسترسی دارند. روابط عمومی در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی نقشی اساسی در تحقق این چشم انداز ایفا می‌کند.

 

 

روابط عمومی با استفاده از کانال‌های ارتباطی مختلف، مانند رسانه‌های اجتماعی، بیانیه‌های مطبوعاتی، و رویدادهای اجتماعی، اطمینان حاصل می‌کنند که دانش مراقبت‌های بهداشتی به همه افراد در هر طبقه‌ای از اجتماع می‌رسد.

 

 

در مجموع می‌توان اینگونه گفت که روابط عمومی با گسترش دامنه دانش مراقبت‌های بهداشتی، به جامعه‌ای سالم‌تر و آگاه‌تر کمک می‌کند.

 

 

اینجانب به نوبه خود فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را بر تلاش‌گران این حوزه به ویژه همکاران خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان که فارق از زمان و مکان به دلیل حساسیت کاری، همواره مشغول انجام وظیفه هستند، تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال توفیق روز افزون آنان را خواستارم‌.

 

 

دکتر‌ محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.