تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 16:57
کد خبر : 126876

در جلسه شورای شهرستان رشت عنوان شد؛

انتقال زباله‌ها از روستاها به حاشیه شهر رشت

انتقال زباله‌ها از روستاها به حاشیه شهر رشت
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با بیان این مطلب که آب‌های زیر زمینی در اطراف سراوان آلوده نیستند، گفت: هزینه زیادی برای جمع آوری زباله صورت می‌گیرد.

جارستان: مجید عزیزی، رئیس شورای شهرستان رشت در آخرین جلسه این شورا با بیان این مطلب که معضل و مسئله پسماند یکی از مهمترین مسائلی است که شهرستان و بخش‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: چالش‌هایی همچون زباله بر کسی پوشیده نیست و متاسفانه در گذشته برای رفع این معضل اظهار نظرهای نادرست صورت گرفت که باعث اتفاقات ناگواری در شهر و روستاها شد.

 

مجید عزیزی، رئیس شورای شهرستان رشت در آخرین جلسه این شورا با بیان این مطلب که معضل و مسئله پسماند یکی از مهمترین مسائلی است که شهرستان و بخش‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: چالش‌هایی همچون زباله بر کسی پوشیده نیست و متاسفانه در گذشته برای رفع این معضل اظهار نظرهای نادرست صورت گرفت که باعث اتفاقات ناگواری در شهر و روستاها شد.

 

عزیزی با اشاره به اینکه بنده اعتقادی به زباله سوز ندارم گفت: این نظر شخصی بنده است با توجه اینکه هنوز زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه تفکیک زباله صورت نگرفته است زباله سوز راه حل قطعی برای حل مشکل پسماند نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: کارهای قرارداد زباله سوز در شهر رشت همزمان با نوشهر آغاز شده بود ولی در نوشهر خیلی زود به نتیجه رسیدند و زباله سوز به بهره برداری رسید اما در رشت دستخوش بوکراسی اداری و پاسخ آن‌ها و تایید شد و با افزایش، قیمت دلار طرف مقابل قرارداد به تعهدات مالی خود به درستی عمل نکرد و بار مالی فراوانی بر دوش رشت و البته استان افتاد.

 

مجید عزیزی با بیان اینکه موضوع رودخانه‌ها بسیار مهم است گفت: دو رودخانه که می‌توانست نماد پیشرفت برای شهر باشد متاسفانه برای شهر رشت به نقطه ضعف تبدیل شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۸ رشته فاضلاب به دو رودخانه وصل است و باید اول فکری برای این تعداد ورودی‌های فاضلاب به این دو روخانه کنیم.

 

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رشت در ادامه جلسه با اشاره به این که بحث پسماند دغدغه‌ای برای شهر و روستاهای شهرستان رشت شده است گفت: جمعیت شهرستان رشت شناور است که تولید زباله را چند برابر می‌کند.

 

محمدجواد حسن‌پور با عنوان این مطلب که در یکساله اخیر زباله تولیدی در رشت زیاد بوده است گفت: دلیل این افزایش انتقال زباله‌ها از روستاها به حاشیه شهر رشت است زیرا ورودی دریافت زباله در سراوان برای روستاها و شهرهای توابع ممنوع شده و روستاها به غلط برای مدیریت زباله، آن‌ها را به حاشیه شهر رشت انتقال میدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.