تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 - 17:20
کد خبر : 12304

شهروند باهوش زورگیران را به دام انداخت

شهروند باهوش زورگیران را به دام انداخت

جارستان-سارقان وقتی تیغه‌ چاقویشان را روی گلوی مرد جوان گذاشته و او را تهدید می‌کردند که اموالش را به آنها بدهد، خبر نداشتند یکی از شهروندان در حال فیلمبرداری از آنهاست. این سرقت اواخر آبان‌ماه امسال در خیابان پیامبر در شمال‌غرب تهران رخ داد. مرد جوانی پیاده در راه رفتن به خانه بود که ۲جوان

جارستان-سارقان وقتی تیغه‌ چاقویشان را روی گلوی مرد جوان گذاشته و او را تهدید می‌کردند که اموالش را به آنها بدهد، خبر نداشتند یکی از شهروندان در حال فیلمبرداری از آنهاست.

این سرقت اواخر آبان‌ماه امسال در خیابان پیامبر در شمال‌غرب تهران رخ داد. مرد جوانی پیاده در راه رفتن به خانه بود که ۲جوان موتورسوار سد راهش شدند و با تهدید خواستند که کیف و گوشی تلفن همراهش را بدهد. مرد اما مقاومت کرد و دزدان با او درگیر شدند و یکی از آنها تیغه چاقویش را زیر گلوی وی گذاشت و کیفش را دزدید. آنها سپس سوار بر موتورسیکلت خود متواری شدند. غافل از اینکه یکی از شهروندان که در آن حوالی حضور داشت با دیدن صحنه سرقت، شروع به فیلمبرداری از دزدان کرده است. با فرار سارقان، مالباخته ماجرا را به پلیس اطلاع داد و شاهد ماجرا نیز با پلیس تماس گرفت و فیلمی را که از لحظه سرقت ضبط کرده بود، در اختیار مأموران قرار داد. تیم تحقیق با بررسی دقیق این فیلم و همه شواهد و سرنخ‌هایی که در آن وجود داشت، توانست پس از مدتی دزدان زورگیر را شناسایی کند. آنها ۲جوان ۲۳و ۲۵ساله به نام‌های فردین و سعید بودند که طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوی پلیس در منطقه نسیم‌شهر زندگی می‌کردند.

دزدان که خبر نداشتند پلیس سایه‌به‌سایه در تعقیب آنهاست، در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی‌ها مشخص شد که علاوه بر مالباخته از ده‌ها نفر دیگر هم زورگیری کرده‌اند. آنها گفتند که سرقت‌هایشان را بیشتر در غرب تهران مرتکب می‌شدند و در همه سرقت‌ها با چاقو طعمه‌هایشان را تهدید کرده و اموالشان را می‌دزدیدند. به گفته سرهنگ گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعتراف دزدان بسیاری از مالباخته‌ها شناسایی شدند و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه فیلم ضبط شده از سوی شاهد ماجرا باعث دستگیری سارقان شد، ادامه داد:‌ ضبط اینگونه تصاویر توسط شهروندان، پلیس را در شناسایی و دستگیری هرچه سریع‌تر سارقان یاری می‌کند و شهروندان می‌توانند با اطمینان‌خاطر از اینکه هرگز هویت‌شان فاش نخواهد شد، چنین فیلم‌هایی را برای‌تسریع در روند دستگیری مجرمان در اختیار پلیس قرار دهند. سرهنگ گزافی همچنین از شاکیان احتمالی خواست برای شناسایی سارقان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

همشهری آنلاین/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.