تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 18:56
کد خبر : 111049

جانور در حال انقراض دیده شدن گوزن مینیاتوری شوکا در جنگل‌های گیلان

جانور در حال انقراض دیده شدن گوزن مینیاتوری شوکا در جنگل‌های گیلان

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان، گفت: گونه جانوری شوکا که به گوزن مینیاتوری گیلان معروف است و پیش از این تصور می‌شد نسلش منقرض شده در جنگل‌های گیلان دیده شده است. تورج صادقی با بیان اینکه اطلاعات کمی از این گونه در دست است افزود: نسل این گونه گوزن در

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان، گفت: گونه جانوری شوکا که به گوزن مینیاتوری گیلان معروف است و پیش از این تصور می‌شد نسلش منقرض شده در جنگل‌های گیلان دیده شده است.
تورج صادقی با بیان اینکه اطلاعات کمی از این گونه در دست است افزود: نسل این گونه گوزن در جنگل‌های گیلان کمیاب و منقرض شده است، اما اخیرا در مناطق جنگلی گیلان مشاهده شده است.
وی در خصوص ثبت و تصویر برداری این گونه جانوری گفت: یکی از دوستداران محیط زیست بنام حسین آقایی از پویش مردمی حیات وحش گیلان و محیط بانان استان تصاویر این گوزن را ثبت کرده است.
شوکا کوچکترین گوزن از خانواده گوزن‌ها است، کـه نسل آن درسال‌های اخیر به دلیل تخریب زیستگاه‌ها و شکار بی رویه مورد تهدید قرار گرفته است. شوکا پستانداری است کوچکتر از مرال که در زبان ترکمنی آن را شوکه، در ترکی” الیک” و در کردی “فیله گچه” می‌نامند، این حیوان کمی قوزدار و با دم بسیار کوتاه است. مو‌های این حیوان در فصل تابستان کوتاه و نرم و به رنک قهوه‌ای متمایل به قرمز و در زمستان به رنگ خاکستری است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.