تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 17:33
کد خبر : 109114

ضرب الاجل سه ماهه دستگاه قضا برای رفع مشکل لایروبی بندر آستارا

ضرب الاجل سه ماهه دستگاه قضا برای رفع مشکل لایروبی بندر آستارا

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: پس از ۱۳ سال ضرب الاجل سه ماهه برای لایروبی کامل بندرآستارا به عمق ۶ متر با هدف ورود کشتی هایی با ظرفیت بارگیری بالا در بندر آستارا و توسعه اقتصادی آن تعیین شده است. سعید عمرانی روز چهارشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا افزود: سه

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: پس از ۱۳ سال ضرب الاجل سه ماهه برای لایروبی کامل بندرآستارا به عمق ۶ متر با هدف ورود کشتی هایی با ظرفیت بارگیری بالا در بندر آستارا و توسعه اقتصادی آن تعیین شده است.

سعید عمرانی روز چهارشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا افزود: سه ماه دیگر برای بررسی و پیگیری موارد مربوط به بندر به آستارا خواهیم آمد و باید تمامی موازین قانونی به طور کامل رعایت و اجرا شود زیرا این بندرگاه یکی از کریدورهای مهم ترانزیت، صادرات و واردات است.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: متاسفانه پس از ۱۳ سال پروژه بندر آستارا به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده و عجیب است که چرا پیشرفتی در این بندر مهم استان گیلان حاصل نشده است.

عمرانی افزود: در کشوری که به دنبال شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی هستیم، پروژه بندر آستارا پیشرفت خاصی نداشته و از سال ۸۸ هنوز اقدام اساسی در این بندر مشاهده نمی شود و محوطه آن آماده نشده تا کشتی ها پهلو بگیرند و کار ترانزیت صادرات و واردات به نحو احسن انجام شود.

وی ادامه داد: باید از فرصت طلایی بندر آستارا به خوبی استفاده کرد و اگر تا دو یا سه ماه دیگر مشکل لایروبی بندر آستارا رفع نشود متاسفانه مسیر ترانزیت عوض خواهد شد و این به ضرر چهار استان گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است.

معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: پیشرفت بندر آستارا به نفع سایر بنادر منطقه است و این بندر و طرح آن، ملی است و خوشبختانه با موقعیت خاص و عالی که کشور ما در کریدورهای حمل و نقل و اقتصاد دارد، باید از این نعمت به نحو شایسته استفاده کرد.

به گفته عمرانی، اگر مسئولان ما مشکلات را ملی ببینند به یقین این مشکلات حل خواهد شد و از مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارم تا رفع مشکل لایروبی نظارت های خود را به صورت جدی انجام دهند.

وی گفت: بخش خصوصی باید فعالیت خود را در این بندر افزایش دهد تا کشتی ها در حال تردد باشند و نباید با وجود این نعمت الهی در شهر فرهنگی و گردشگر پذیر آستارا شاهد بیکاری باشیم.

عمرانی افزود: توسعه بندر آستارا موجب شکوفایی استان گیلان و رفع بیکاری و کمک به معیشت مردم منطقه خواهد بود و بندر آستارا از ظرفیت ملی برخوردار است و باید به عنوان یک بندر ملی در استان گیلان به آن نگاه ویژه شود.

تردد نخستین کشتی در بندر آستارا به فروردین سال ۹۲ باز می گردد و این بندر چند منظوره با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

شهرستان مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با سه مرز زمینی، ریلی و دریایی در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.