تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 16:56
کد خبر : 108956

طراحان مد و لباس گیلان به طراحی عاشورایی دعوت شدند

طراحان مد و لباس گیلان به طراحی عاشورایی دعوت شدند

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای رویداد طراحی لباس با عنوان سوگواره ” لباس عاشورایی ” با رویکرد فرهنگ عاشورایی فراخوان داد. به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رویداد طراحی لباس با عنوان سوگواره ” لباس عاشورایی ” به همت موسسه فرهنگی و هنری اکسون و

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای رویداد طراحی لباس با عنوان سوگواره ” لباس عاشورایی ” با رویکرد فرهنگ عاشورایی فراخوان داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رویداد طراحی لباس با عنوان سوگواره ” لباس عاشورایی ” به همت موسسه فرهنگی و هنری اکسون و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با رویکرد فرهنگ عاشورایی در رشت برگزار می شود .

سوگواره « لباس عاشورایی » با اهداف : ارتقاء و تقویت نگاه دینی در کلیه فعالیت های مرتبط – فراهم کردن زمینه های بکارگیری و اشاعه نمادها ، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی – ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی، تشویق و حمایت از طراحان و فعالان مستعد استان گیلان در حوزه مد و پوشاک اسلامی – ایرانی  ،بکارگیری ظرفیت های لباس های بومی و محلی در توسعه الگوها و ایجاد ارتباط بین اجزاء مرتبط است .

علاقه مندان برای شرکت در این سوگواره می توانند با توجه به دستورالعمل های زیر : آثار تصویرسازی لباس عاشورایی را بر روی کاغذ A۳ و تکنیک آزاد انجام دهند . طراحی لباس بصورت کاربردی ، قابل دوخت و اجرا مورد نظر می باشد . – طرح ها باید متناسب با عرف جامعه ایران اسلامی باشد . – لازم است ضمن تصویرسازی ، جنسیت لباس طراحی شده ، جنسیت پارچه های استفاده شده ذکر یا در صورت امکان ضمیمه طرا ارائه شده گردد . همچنین منبع ایده و الهام ذکر شود . – ارائه الگوی گسترده لباس (Flat Pattern) به همراه اثر الزامی است . – خلاقیت در ایده پردازی و اجرا همراه با در نظر گرفتن مبانی زیبایی شناسی تصویر و مباحث تدابیر خطی نیز امتیاز بیشتری را برای فرد شرکت کننده به همراه دارد . – پیش زمینه ( بک گراند ) و به تصویر کشیدن پالت رنگی لباس نیز سبب امتیاز بیشتر می شود .

شرکت کنندگان می توانند آثار خود را از طریق سایت http://exoncompany.irhttp://@exon.companyhttp://@doblajgilan  یا به آدرس دبیرخانه : رشت – استقامت ۱- خیابان شهدا – کوچه ایمان – پلاک ۱۶ تا تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱ ارسال نمایند .

گفتنی است اختتامیه این سوگواره پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود .

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۰۹۳۳۶۲۲۸۰۰۹ – ۰۹۳۷۴۴۷۱۷۸۱ – ۰۱۳۳۳۵۴۸۵۵۲ تماس حاصل نمایند. /ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.