تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1400 - 20:12
کد خبر : 106465

سامانه بارشی صبح سه‌شنبه گیلان را ترک می‌کند

سامانه بارشی صبح سه‌شنبه گیلان را ترک می‌کند

جارستان :هواشناسی گیلان پیش بینی کرد سامانه بارشی که از شنبه شب در استان فعال شد تا صبح فردا سه‌شنبه در این استان فعال است و سپس گیلان را ترک خواهد کرد. کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان فعالیت این سامانه بارشی؛ کیاشهر با

جارستان :هواشناسی گیلان پیش بینی کرد سامانه بارشی که از شنبه شب در استان فعال شد تا صبح فردا سه‌شنبه در این استان فعال است و سپس گیلان را ترک خواهد کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان فعالیت این سامانه بارشی؛ کیاشهر با ۶۸.۵ میلیمتر ، املش با ۵۸ میلیمتر و انزلی و خشکبیجار  با ۵۴ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی در استان را به خود اختصاص داده اند.

سمانه نگاه میزان بارش باران در فرودگاه رشت را ۴۸ میلیمتر اعلام کرد و گفت: ضمن اینکه ارتفاع برف در نواحی جلگه ای بین ۲ تا ۱۵ سانتیمتر و برای دیلمان و ماسوله که در مناطق کوهستانی واقع شده به ترتیب ۵۷  و ۵۱ سانتیمتر رسید.

وی همچنین بیشترین میزان بارش برف را مربوط به محورهایی همجون اسالم – خلخال عنوان کرد که به گفته وی به یک متر رسیده است.

کارشناس هواشناسی گیلان همچنین از تحقق کاهش دمای بین هشت تا ۱۵ درجه سانتیگراد خبر داد و گفت: از شنبه تاکنون دمای رشت مرکز استان ۱۰ درجه کاهش یافته و از حداکثر دمای ۱۲ درجه روز شنبه به ۲ درجه طی امروز می رسد.

براساس پیش بینی هواشناسی گیلان تا اواخر وقت امشب دوشنبه شاهد مه آلود بودن هوا ، بارندگی، وزش باد، بعضی نقاط شدید و کاهش دما خواهیم بود.

در ارتفاعات و دامنه ها هم بارش برف و کولاک و در بعضی نقاط جلگه ای نیز مخلوط برف و باران و به تدریج بارش برف برای امروز پیش بینی می شود.

همچنین  پیش بینی هواشناسی گیلان حاکیست؛ طی ۲ روز آینده یعنی سه شنبه و چهارشنبه ساعات صبح و شب یخبندان و احتمال وقوع کولاک و بهمن در مناطق کوهستانی مستعد مورد انتظار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.