در دیدار مدیرعامل کشتیرانی ایران با مهندس اکبری مقدم مطرح شد: نقش تأثیرگذار منطقه آزاد انزلی و کشتیرانی کشور در کریدور شمال، جنوب/ اتصال مجتمع بندری کاسپین به راه آهن سراسری تا پایان سال ۱۴۰۰
جارستان؛به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مهندس محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی با مهندس علی اوسط اکبری مقدم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و در خصوص توسعه مبادلات تجاری از بنادر منطقه، ارتقای خدمات به فعالین بندری، دریایی و افزایش دستاوردهای
جارستان؛به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مهندس محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی با مهندس علی اوسط اکبری مقدم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و در خصوص توسعه مبادلات تجاری از بنادر منطقه، ارتقای خدمات به فعالین بندری، دریایی و افزایش دستاوردهای اقتصادی ناشی از همکاری دو جانبه گفتگو کردند.
مهندس علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به توافقات همکاری با شرکت کشتیرانی دریای خزر و مجوز صادره سازمان برای توسعه فعالیت هاواحداثدفتر نمایندگی این شرکت در محدوده منطقه اظهار کرد: حضور کشتیرانی دریای خزر به عنوان بزرگترین ناوگان کشورهای منطقه در دریای خزر یکی از ظرفیت موثر منطقه آزاد انزلی در توسعه تجارت دریایی در دریای خزر است
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری در اولویت برنامه های دولت و سازمان منطقه آزاد انزلی قراردارد، افزود: این پروژه ملی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد ونقش مهمی در توسعه ترانزیت وتجارت کشور خواهد داشت.
وی با اشاره به ضرورت فراهم سازی بیش از پیش تأسیسات و زیر ساخت ها مناسب جهت بهره وری از مجتمع بندری کاسپین با اتصال آن به راه آهن سراسری، ادامه داد: در تلاشیم تا اسکله رو رو نیز همزمان با بهره برداری از راه آهن افتتاح شده تا شاهد تحولی چشمگیر در بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی باشیم.
مهندس اکبری مقدم با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از ظرفیت های موثر کشور برای توسعه اقتصاد دریامحور در دریای خزر است ، تصریح کرد: توسعه زیر ساخت ها موجبات افزایش خدمات و ارتقای اقتصاد استان را فراهم آورده و بندر کاسپین می تواند در زمینه صادرات و واردات کالاهای تجاری و کاهش هزینه ها تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور نقش بیشتری ایفا کند.
مهندس محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سابقه بیش از نیم قرن فعالیت در صنعت جهانی حملونقل دریایی و با دارا بودن شبکه بین المللی مطمئن و توانایی ارائه خدمات متنوع حمل ونقل، به عنوان یک شریک جهانی شایسته برای صاحبان کالا و مشتریان خود شناخته میشود، اضافه کرد: رویکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزایش سهم کشورمان از بازار حمل و نقل دریایی جهانی است و در همین راستا گسترش همکاری ها با نهادهای داخلی به منظور هم افزایی بیشتر در مسیر تسهیل و تسریع فرایندهای ترانزیت منطقه ای در آب های بین الملل با اولویت خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال، در دستور کار قرار دارد.
وی بیان اینکه فعال سازی کریدورهای بین المللی عبوری از کشورمان و حضور گسترده در این مسیرهای ترانزیتی از مهمترین راهبردهای این شرکت می باشد،اظهار امیدواری کرد سازمان منطقه آزاد انزلی و کشتیرانی جمهوری اسلامی می توانند در فعالسازی کریدور شمال جنوب نقش اساسی ایفا کنند؛ و افزود: با احداث ترمینال کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین امکان ارایه خدمات مناسب و برنامه ریزی نظام مند برای توسعه تجارت کالاهای کانتینری کشورمان در دریای خزر فراهم میشود.
مهندس امین افقی معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تعاملات مناسب فی مابین و اعلام اینکه اولین کشتی پهلو گرفته در بندر کاسپین متعلق به کشتیرانی دریای خزر بوده، اظهار کرد: توسعه زیرساخت های بندری ودریایی و فعالسازی کریدورهای عبوری از این منطقه و همراه با تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور این منطقه را به کانون فعال اقتصادی در شمال کشور تبدیل کرده است.
عضو هیأت مدیره سازمان با بیان اینکه باید همگان نسبت به نقش آفرینی کشورمان در کریدور یک کمربند یک راه نگاه ملی داشته باشند، چراکه عزم ملی برای استمرار فعالیت شاخه ایرانی این پروژه که از بندر کاسپین عبور می کند از اهمیت بالایی برخوردار است،افزود: تاکنون بیش از ده هزار تی ای یو کانتینر از مسیر کریدور بین المللی یک کمربند یک راه و کشور چین با روش حمل ونقل ترکیبی به بندر کاسپین وارد و یا صادر شده است و در نظر داریم با توجه به رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی مبنی بر توسعه همکاری فی مابین بندر کاسپین و کشتیرانی دریای خزر است در بحث کریدور فعالسازی شمال- جنوب با همکاری فی ماین این ظرفیت لجستیکی کشور را فعال نماییم.
دبیر کارگروه تجارت با اوراسیا منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه بنادر منطقه آزاد انزلی دروازه تجارت دریایی کشورمان با اوراسیا هستند تصریح کرد؛از ابتدای سال تاکنون۱۳۰ هزار تن روغن خام با ۲۷ شناور تانکر از اسکله دلفین بندرکاسپین در جهت تامین مواد اولیه کشور وارد کشور شده است
مهندس افقی جذب کالاهای متنوع کشور با بهره مندی از ظرفیت های اوراسیا وتوسعه تجارت کالاهای کانتینری و راه اندازی خطوط لاینر با کشورهای حاشیه خزر را مهمترین برنامه های سازمان اعلام و تاکید کرد: تبدیل شدن به هاب داد وستد حوزه خزر، جذب سرمایه گذاران جدید داخلی وخارجی برای توسعه زیرساختهای بندر کاسپین و ادامه روند رشد شاخص های دریایی وبندری در بنادرمنطقه از دیگر برنامه های سازمان است.
گفتنی است در جریان این دیدار کاپیتان تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، مهندس کاشانی عضو هیات مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز حضور داشتد و پس از جلسه از ظرفیت ها وزیرساخت های مجتمع بندری کاسپین به منظور توسعه همکاریهای فی مابین در حوزه های عملیات بندری و دریایی بازدید به عمل آمد .
برچسب ها :منطقه آزاد انزلی،
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰