تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 9:13
کد خبر : 103470

کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گیلان: بکارگیری افراد متخصص و متعهد راه برون رفت از مشکلات کشور است

کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گیلان: بکارگیری افراد متخصص و متعهد راه برون رفت از مشکلات کشور است

جارستان:کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گیلان راهکار برون رفت از مشکلات کنونی کشور را انتخاب افراد متخصص و متعهد در بخش های مختلف مدیریتی دانست و گفت: عدم تخصص و تعهد مدیران، موجب فرسایش گره ها و معضلات کشور و جامعه خواهد شد. غلامرضا مقدسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:

جارستان:کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گیلان راهکار برون رفت از مشکلات کنونی کشور را انتخاب افراد متخصص و متعهد در بخش های مختلف مدیریتی دانست و گفت: عدم تخصص و تعهد مدیران، موجب فرسایش گره ها و معضلات کشور و جامعه خواهد شد.

غلامرضا مقدسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون که مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و  قوه مجریه در نگاه های همه جانبه همسو هستند، انتخاب نیروهای متعهد و متخصص در سطوح متعدد مدیریتی می تواند برای برون رفت از معضلات کشور راهگشا باشد.

وی بزرگترین معضل یک دهه اخیر در کشور را ارجحیت دادن منافع شخصی به منافع ملی عنوان کرد و گفت: مدیران از وزرا گرفته تا دیگر رده های اجرایی و نظارتی باید در نظر داشته باشند که ایجاد رفاه و وضعیت خوب معیشتی را برای همه مردم بخواهند و این مسئله را به عنوان حقوق اولیه مردم دانسته و در تامین آن گام بردارند.

دکترای اقتصاد بین الملل و دانشجوی دکترای رفتار سازمانی ، ایران اسلامی را جزو  کشورهای ثروتمند از نظر منابع دانست و افزود: برای حل مشکلاتی که سال ها باقی مانده باید از منابع کشور به صورت بهینه استفاده کنیم؛ ضمن اینکه باید از بکارگیری افراد غیر متخصص  و سوء استفاده گر نیز برای اداره امور پرهیز شود.

مقدسی با اشاره به اینکه دشمنان همواره بدنبال بزرگنمایی مشکلات کشورمان بوده و هستند، تصریح کرد: باید از بزرگنمایی مشکلات توسط دشمنان استقبال کنیم چرا که نقاط ضعف و مشکلات مان را متوجه می شویم و می توانیم ایرادها را اصلاح و برطرف کنیم.

وی وضعیت کنونی اقشار مختلف مردم کشور از لحاظ معیشتی و امنیت شغلی را ناهنجار توصیف کرد و افزود: وقتی دشمنان و حتی دوستان موضوعی را بزرگنمایی یا مطرح می کنند، باید مدیران به سرعت مسئله را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار داده و اگر اشکالی وجود دارد برطرف شود تا زمینه اعتماد مردم به دولت بوجود آید.

مقدسی اظهار داشت: زمینه و بستر برای همدلی حداکثری و استفاده از تمامی ظرفیت های کشور برای بهبود وضعیت مردم وجود دارد و لازم است دولت سیزدهم از این بستر به بهترین شکل برای پیشبرد توسعه همه جانبه و تامین رفاه مردم استفده کند.

این مدرس دانشگاههای گیلان همچنین به معضلات استانی پرداخت و گفت: در حال حاضر استان هایی همچون گیلان با مسائلی همچون دغدغه های زیست محیطی، پسماند، رودخانه های آلوده و اشتغال قشر تحصیل کرده و همچنین طرح های اقتصادی نیمه کاره مواجه هستند که باید دولت سیزدهم حل این موضوعات را در مد نظر قرار دهد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.