تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 17:07
کد خبر : 102810

“حباب” نامزد بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان آریایی هند شد

“حباب” نامزد بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان آریایی هند شد

جارستان:فیلم «حباب» جدیدترین ساخته حامد اریب کارگردان گیلانی ، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان آریایی جیپور، هند  ICFF ۲۰۲۱ Jaipur شد.  فیلم «حباب» در میان فیلم‌هایی از ۲۴ کشور جهان نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند جشنواره کودکان جیپور شد. فیلم کوتاه حباب روایت مردی است که کشور

جارستان:فیلم «حباب» جدیدترین ساخته حامد اریب کارگردان گیلانی ، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان آریایی جیپور، هند  ICFF ۲۰۲۱ Jaipur شد.

 فیلم «حباب» در میان فیلم‌هایی از ۲۴ کشور جهان نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند جشنواره کودکان جیپور شد.

فیلم کوتاه حباب روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد، «حباب» روایت سرگشتی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق.

این فیلم پیش از این برگزیده فستیوال‌های اوستیای- ایتالیا و فستیوال مردم شناسی، اینتی‌مالنته در فرانسه شده بود. این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.

عوامل فیلم: نویسنده و کارگردان: حامد اریب / مدیر فیلمبرداری: حسین بدرطالعی / مشاور کارگردان: کیهان خانجانی – آیدا قجر / دستیار کارگردان: فاطمه مهدی پور / مترجم: اسماعیل اریب

این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.

فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، پیش از موفق شده بود که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه فستیوال FFTG ۲۰۲۰ نیویورک و بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین ایندی ۲۰۲۱ را کسب کند.

این جشنواره در بخش های‌مختلف، فیلم بلند سینمایی، مستند بلند، انیمیشن بلند، فیلم کوتاه، مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه، موسیقی، فیلم موبایلی، فیلم دانشجویی و اینترنتی هر ساله برگزار می‌گردد.

پیش از این فیلم‌سازان ایرانی در جشنواره جیپور هندوستان نیز موفق به کسب جایزه شده‌اند، کارگردان شهیر ایرانی «اصغر فرهادی» در سال ۲۰۱۲ موفق شد برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه شتر طلایی بهترین کارگردانی را دریافت کند و «ساره بیات» جایزه بهترین بازیگر بین‌المللی را برای همین فیلم کسب کرد. همچنین «مجید مجیدی» کارگردان مطرح ایرانی نیز جایزه یک عمر دستآورد هنری را در پنجمین دوره این فستیوال دریافت کرد.

این جشنواره در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اوت سال (۴ تا ۶ شهریور) در ایالت راجستان هندوستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.