همایش نکوداشت سند رسمی در سنگر برگزار شد / گزارش تصویری

تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 - 13:14

رییس مجمع نمایندگان گیلان در همایش نکوداشت سند رسمی که در تالار اریکه ایرانیان سنگر برگزار شده بوداظهار کرد: هیچ کانونی همچون کانون سردفترداران گیلان ، با چنین ظرفیت بالایی نتوانسته است با نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضاییه ارتباط برقرار کند.
محمد حسین قربانی بر لزوم استفاده از چنین ظرفیتی تاکید و خاطرنشان کرد: در بودجه امسال ، از ۴۲ درصد حق ثبت، هزار میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان، فقط برای هلال احمر تامین منابع شده است که این نهاد با همین مبلغ توانست بسیاری از بحران ها را مدیریت کند بنابراین ظرفیت این تشکل باید درک شود.
وی گفت: همین اعتماد می تواند بسیاری از چالش ها و زیرمیزی ها را برطرف کند.
رییس مجمع نمایندگان گیلان از پیشنهاد ایجاد فراکسیونی با عنوان قانون سردفترداران یا حمایت از ثبت برای بررسی فرصت ها و چالش های روز خبرداد و افزود: مجلس آماده دریافت پیشنهادات زحمت کشان عرصه ثبت است و اگر قانونی نیاز به اصلاح داشته باشد کمک می کند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به صدورسالانه ۱۷ میلیون سند توسط اسناد رسمی اظهار کرد: اگر دفاتر رسمی وجود نداشت تا به صدور اسناد بپردازد ، باید با ۱۷ میلیون سند مورد اختلافی در قوه قضاییه روبرو می شدیم .
به گفته غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی هرسند برای کشور ۵ هزارتومان درآمد ایجاد می کند.
وی از فروش نفت و دریافت مالیات به عنوان دو منبع درآمدی در کشور یاد کرد و گفت: درسال ۹۷ باید روزی ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار بشکه نفت بفروشیم در حالیکه دفاتر اسناد رسمی با روند فعلی، در این سال بطور روزانه مانع از فروش ۲۱۲ هزارو ۵۰۰ بشکه نفت می شوند.
نماینده مردم رشت، کوچصفهان و سنگر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفت متعلق به نسل های آینده است تصریح کرد: دستان افرادی که در دفاتر اسناد رسمی خدمت رسانی می کنند و دستان هرکسی که بتواند منابع هزینه ای کشور را تامین کرده و مانع فروش نفت شود را می بوسیم.
جعفرزاده ایمن آبادی گفت: در سال ۹۷، بودجه ایران برای ایران خرج می شود.
وی افزود: مردم این کشور مشکلات مالی فراوانی دارند و تازمانیکه مشکل مردم برطرف نشود ، بودجه مملکت به جای دیگری نمی رود.
در این آیین نکوداشت، ” علی خندانی” خزانه دار کانون سردفتران و دفتریاران کشور، ” علیرضاجلیلی” نائب رییس کانون سردفترداران گیلان ،
” رحیم رحیمی ” بخشدار سنگر ، ” مجید زاد حسینی” شهردار سنگر، ” حجت جذب ” نائب رییس شورای شهر رشت، ” احمد رمضانپور نرگسی” عضو شورای رشت به همراه سایر مسئولان شهری و استانی نیز حضور داشتند.

 

عکس: سعید ابرهیم خانی