قرار عاشقی پشت مرز؛ (تصاویر) کرونا یک مرز جدید در اروپا به وجود آورد!

تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردین 1399 - 15:35

جارستان: مردم دو شهر کونستانس آلمان و کروزلینگن سوئیس به نقطه مرزی آمدند تا اقوام، اعضای خانواده و دوستان خود را در آن سوی دیوار ببینند.

سال‌های سال بود که ساکنان شهرک‌های مرزی کونستانس آلمان و کروزلینگن سوئیس بدون اینکه مرزی جلوی آنها را بگیرد، در کناره دریاچه بودنسه قدم می‌زدند بدون اینکه اهمیتی داشته باشد. مردم این دو شهر در طی دهه‌ها در‌هم‌آمیختگی با هم آشنا شده، عاشق شده، ازدواج کرده، بچه‌دار شده و به طور کل بخش جدایی‌ناپذیر همدیگر شده بودند.

مرز میان دو کشور تنها یک نوار چمنی بود و هیچ چیزی آدم‌های این دو شهر را از هم جدا نمی‌کرد، تا اینکه کرونا از راه رسید.

با رسیدن کرونا از راه، آلمان و سوئیس تصمیم به بستن مرزهای‌شان گرفتند و حالا مردم کونستانس و کروزلینگن در کنار هم، اما جدا از هم شده‌اند. یک مانع توری فلزی مرزی میان آدم‌هایی کشیده که هیچ تلقی از مرز و مفهوم آن نداشتند اما حالا چه بخواهند و چه نخواهند در دو سوی مرز، از هم جدا افتاده‌اند.

این منطقه مرزی که حالا به دلیل انتشار ویروس کرونا تخلیه شده، دهه‌ها پیش با نیروهای نظامی و سیم خاردار محافظت می‌شد و در جنگ جهانی دوم آلمان و سوئیس را از هم جدا می‌کرد ولی سال‌هاست که این موانع برداشته شده و مردم آزادانه میان دو کشور رفت و آمد می‌کنند.

ویروس کرونا تاکنون در آلمان جان ۵۵۹ نفر و در سوئیس ۱۳۴۲ نفر را گرفته و در آلمان ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر و در سوئیس ۹۲ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند./ فرارو