گزارش تصویری بررسی لایحه اصلاحیه و وضع برخی از مواد عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری رشت

تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1396 - 10:15

به گزارش روابط عمومی شورا رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به نوزدهم آذر مصادف با سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل تشکیل شد و امیدواریم شاهد برنامه ریزیهای موثری توسط مسئولان فرهنگی کشور در این حوزه باشیم.
فاطمه شیرزاد افزود: متاسفانه امروزه شاهد موازی کاریهای فراوانی در عرصه فرهنگ بوده و با ورود ماهواره ها به محافل خانوادگی شبیخون فرهنگی احساس می شود.
وی با اشاره به لایحه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۹۷ تصریح کرد: این لایحه نیازمند بررسی در کمیسیون تلفیق می باشد.
شیرزاد بیان کرد: بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت باید به زودی جمع بندی و به صحن شورا ارسال شود.
وی با اشاره به دغدغه های پیرامون مبحث آسفالت رشت تصریح کرد: خواسته مردم رفع چاله های سطح شهر و معابر است و امیدوارم شهرداران مناطق در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با اذعان به اینکه متاسفانه نوار حفاریهای انجام شده در سطح رشت به خوبی ترمیم و آسفالت نمی شود گفت: باید اقدامات اساسی جهت رفع مشکل حفاریها انجام شود و بخشی از تصادفات به واسطه چاله های ناهموار موجود در سطح رشت می باشد.
شیرزاد به منهولهای فاضلاب در سطح رشت اشاره و بیان کرد: باید در راستای همسطح سازی منهولها اقدامات اساسی انجام شود.
وی در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون مشکلات سراوان اظهار کرد: بیش از ۳۳ سال است که مردم منطقه سراوان با این مشکلات مواجه شده اند و برای رفع آن باید کارگروههای مرتبط در استانداری ،فرمانداری و شورای اسلامی رشت وارد عمل شوند.
شیرزاد افزود: شهردار رشت مکلف به پیگیری احداث زباله سوز شده است و امیدواریم موانع پیش رو در خصوص رفع مشکل سراوان با همراهی مسئولین برطرف شود و منابع طبیعی و محیط زیست نیز در این باره همکاری نمایند.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت در ادامه این جلسه گفت: تغییراتی که در سازمانهای شهرداری در حال انجام است باید توسط کمیسیونهای مربوطه بررسی شود.
محمد حسن عاقل منش افزود: شهردار رشت موظف است ماهیانه مبالغ تعیین شده را در اختیار سازمانها قرار بدهد تا بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.
شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی رشت نیز در این خصوص گفت: شهردار رشت نسبت به پرداختی ها به سازمانها دقت داشته باشد و این مهم را در دستور کار قرار دهد.
یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت در جلسه امشب کمیسیون اظهار کرد: از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در برنامه های بهداشتی و فرهنگی شهر رشت استفاده شود.
محمد حسن علیپور افزود: نقش سازمانهای مردم نهاد در گسترش مباحث مختلف از جمله بهداشت و محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و معتقدم شهرداری با تعامل بیشتر با آنها در مباحثی همچون بهداشت و… موفق خواهد بود.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز اظهار کرد: افزایش بهای خدمات باید بر اساس دستورالعمل هایی باشد که دولت اعلام نموده و نباید از این حدود خارج شویم.
اسماعیل حاجی پور افزود: شورای رشت در بخش های ورزشی، هتل داری و…به منظور ترغیب و تقویت این حوزه عوارض را کاهش و مورد بخشودگی قرار داده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت در این خصوص گفت: مصوبات شورا باید به گونه ای باشد که از جانب فرمانداری برگشت داده نشود.
شیرزاد افزود: باید به زودی کمیسیون تلفیق در راستای بررسی این لایحه تشکیل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز با بیان اینکه بیمارستانها، کلینیکها، آزمایشگاهها و.. مکلف به امحای زباله خود هستند تصریح کرد: گرفتن عوارض از این بخش سودی برای شهرداری رشت ندارد و باید به گونه ای اقدام کنیم که مشکلی ایجاد نشود.
حاجی پور افزود: بهتر است آزمایشگاهها و…. با بیمارستانهایی که زباله سوز دارند ارتباط برقرار نمایند و با امحای زباله های خود از این طریق از بروز مشکلات در این حوزه جلوگیری کنند.
شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و‌محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه بیان کرد: امیدوارم هر چه سریعتر بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت به صحن شورا ارسال و بررسی آن آغاز گردد‌.
انتهای پیام