تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 11:30
کد خبر : 99594

استاندار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد؛ احداث کتابخانه و توجه به فضاهای فیزیکی، یکی از ابزارهای اشاعه مطالعه است/ هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی/ کتابخانه مرکزی رشت هنگام افتتاح، نباید هیچ کاستی داشته باشد

استاندار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد؛ احداث کتابخانه و توجه به فضاهای فیزیکی، یکی از ابزارهای اشاعه مطالعه است/ هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی/ کتابخانه مرکزی رشت هنگام افتتاح، نباید هیچ کاستی داشته باشد

جارستان؛استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گیلان احداث کتابخانه و توجه به فضاهای فیزیکی را یکی از ابزارهای اشاعه مطالعه عنوان و با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت که کتابخانه مرکزی رشت یکی از مطالبات به‌حق مردم، جامعه فرهنگی و اهالی کتاب استان است که عمده کار آن

جارستان؛استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گیلان احداث کتابخانه و توجه به فضاهای فیزیکی را یکی از ابزارهای اشاعه مطالعه عنوان و با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت که کتابخانه مرکزی رشت یکی از مطالبات به‌حق مردم، جامعه فرهنگی و اهالی کتاب استان است که عمده کار آن انجام شده و هنگام افتتاح، نباید هیچ کاستی داشته باشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (دوشنبه) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: توانمندی هر کشور بین جوامع مختلف براساس جایگاه علمی آن بررسی می‌شود و انسان‌های اهل علم، همیشه نقش تأثیرگذاری ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در جامعه‌ کتابخوان، بزهکاری و جرم کمتر مشاهده می‌شود و در نتیجه میزان زندانیان آن کشور به مراتب کمتر است.

استاندار گیلان کتاب را استادی بی‌مزد عنوان کرد که می‌تواند منتقل‌کننده فرهنگ یک نسل به نسل دیگر باشد و افزود: در این میان خیران با نگاهی مودت آمیز به تاسیس کتابخانه می‌پردازند.

وی احداث کتابخانه و توجه به فضاهای فیزیکی را یکی از ابزارهای ترویج مطالعه خواند و گفت: کتابداران باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: با توسعه کتابخوانی الکترونیکی از مطالعه مطالب تکراری، جلوگیری و با ترویج بسترهای موجود در فضاهای مجازی، افراد جامعه به این سمت که دسترسی بهتر، ارزان‌تر و آسان‌تری دارند؛ هدایت می شوند.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه ممکن است هنوز کتاب‌های الکترونیکی نتوانسته باشند به خوبی نقش‌آفرینی کنند اما باید با استفاده از فناوری‌های جدید به صورت بهتر به ترویج مطالعه بپردازیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گیلان گفت: با توجه نویسندگان به انتشار کتاب متناسب با شرایط جامعه، می‌توانیم شاهد اثرگذاری اندیشه ها بر تصمیم‌گیری‌ها باشیم.

وی تأکید کرد که شهرداری‌های استان با ایجاد و معرفی بهتر کتابخانه‌های عمومی و نیز ارائه خدمات مطلوب به کتابخوانان، به ترویج فرهنگ مطالعه در شهرها بپردازند.

استاندار گیلان تکمیل کتابخانه‌ مرکزی رشت را یکی از مطالبات به‌حق مردم، جامعه فرهنگی و اهالی کتاب استان ذکر کرد و گفت: این کتابخانه به لحاظ معماری، طراحی و موقعیت جغرافیایی، از جمله کتابخانه‌های کم نظیر در کشور است و اندک نواقص و کاستی های کنونی آن نیز باید به‌سرعت برطرف شود به گونه‌ای که هنگام افتتاح، شاهد وجود هیچ کاستی نباشیم.

در این جلسه آخرین وضعیت پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان و همچنین راهکارهای مناسب درخصوص بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی استان در سال ۱۴۰۰ ارائه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.