تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 18:40
کد خبر : 99544

طرح تجهیز و نوسازی در بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی آستانه اجرا شد

طرح تجهیز و نوسازی در بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی آستانه اجرا شد

جارستان:مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: تاکنون طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۸ هزار و ۵۱۵ هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان به انجام رسیده است. مهرداد محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی برنج در این شهرستان افزود: ۳۹۸ هکتار از

جارستان:مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: تاکنون طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۸ هزار و ۵۱۵ هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان به انجام رسیده است.

مهرداد محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی برنج در این شهرستان افزود: ۳۹۸ هکتار از اراضی این منطقه در سال جاری در روستاهای کته شصت آبادان چهارده، ( ۱۵۰ هکتار) و درگاه ( ۲۴۸ هکتار ) تحت پوشش طرح یکپارچه سازی اراضی قرار گرفته است.

وی سطح پیشنهادی اجرای این طرح را برای این شهرستان در سال جاری یکهزار و ۸۷۷ هکتار ( در ۱۰ روستا )اعلام و تصریح کرد: توسعه مکانیزاسیون برنج،بهبود آبرسانی به مزارع ، دسترسی آسانتر به مزارع  ، کاهش هزینه های تولید ،  جلوگیری از هدر رفت آب ، ایجاد جاده های بین مزارع از اهداف اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی است.

محمدی یادآور شد:  اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی از سال ۷۴ در این شهرستان آغاز شد ، ضمن آنکه حدود ۱۸ هزار هکتار  اراضی منطقه قابلیت اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی را دارند.

وی اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی را از سیاست ها و اولویت های بخش کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می تواند در توسعه بخش کشاورزی این شهرستان نقش موثری داشته باشد.

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه این شهرستان  را یکی از کانون های اصلی تولید برنج در استان دانست و ادامه داد: هاشمی ، علی کاظمی ، حسن سرا ، دم زرد و دم سیاه به عنوان مهمترین ارقام محصول برنج این منطقه به شمار می رود و سالانه ۱۱۲ هزار تن شلتوک برنج توسط کشاورزان منطقه تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۲۳ هزار و ۵۷۰ برنج، ۲ هزار و ۵۰۷  هکتار بادام زمینی و بیش از ۳ هزار هکتار محصولات باغی و صیفی جات یکی از کانون های اصلی کشاورزی در استان گیلان است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.