تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 18:29
کد خبر : 99536

۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب کشاورزی و آب شرب گیلان تخصیص یافت

۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب کشاورزی و آب شرب گیلان تخصیص یافت

جارستان:مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین و ساماندهی آب کشاورزی و شرب استان گیلان تخصیص یافت. به گزارش ایرنا امیرمرادی درجلسه کارگروه شورای حفاظتی منابع آب شهرستان املش در فرمانداری این شهرستان افزود: براساس مصوبه هیأت وزیران ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب زراعی و آب شرب

جارستان:مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین و ساماندهی آب کشاورزی و شرب استان گیلان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا امیرمرادی درجلسه کارگروه شورای حفاظتی منابع آب شهرستان املش در فرمانداری این شهرستان افزود: براساس مصوبه هیأت وزیران ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب زراعی و آب شرب استان گیلان تخصیص یافته که ۶۰ درصد آن برای حوزه زراعی است.

وی اظهار داشت: در شهرستان املش طی فاز دوم برای راه اندازی وتجهیز چاه‌های آب کشاورزی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و برای تکمیل بند انحرافی لرداسرا در فاز دوم ۳ میلیارد تومان جهت تجهیز چاهها، خرید پمپ و بهسازی رودخانه ها تخصیص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بر اجرای دقیق مصوبات ستاد مدیریت بحران استان تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایطز کنونی و قرارگیری در یکی از بزرگ ترین خشک سالی ها، اجرای مصوبات ستاد برای همه دستگاه ها الزامی است و تخطی از این مسئولیت تخلف قانونی محسوب می شود.

تعارفات اداری پاشنه آشیل اجرای مصوبات مدیریت بحران

مرادی گفت: متأسفانه در استان گیلان رودربایستی و تعارفات اداری باعث کم کاری یا عدم اجرای مصوبات ستاد بحران می شود که ما موظف هستیم تمامی بندهای مصوبات ستادبحران را اجرایی کنیم.

وی با انتقاد از برخی کم کاری ها در شهرستان املش ادامه داد: همه شهرستانها بند (و) را در استان گیلان که بهترین شرایط برای احداث دائمی سردهنه هاست را اجرایی کردند ولی شهرستان املش در این بخش نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه در شهرستان املش ۵تا۱۰ درصد تنش آبی وجود دارد ادامه داد: با توزیع به موقع اعتبارت و با بهره برداری از سدپلرود این مشکل هم درمنطقه مرتفع خواهد شد.

محمد رنجبر فرماندار شهرستان املش گفت: حفر و تجهیز چاههای آب کشاورزی روستاهای چهارده سفلی، چلارس وسفیداربن نیازضروری است ولی چاه آب کشاورزی کیاکلایه املش فقط نیاز به تجهیزدارد.

وی افزود: اگر سردهنه آب کشاورزی جیرگوابر املش که زیر نظر جهادکشاورزی شهرستان املش است ترمیم نشود درسالهای بعد درصورت تخریب باید هزینه ای بالغ بر۲میلیاردتومان مصرف شود.

شهرستان املش با سه هزار و ۵۰۰ هکتار شالیزار ،با ۲بخش مرکزی ورانکوه ، با جمعیت ۴۴ هزار نفر در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.