تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 20:56
کد خبر : 988

سرمایه گذار خارجی برای تولید عسل به ایران آمد

سرمایه گذار خارجی برای تولید عسل به ایران آمد

جارستان- وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین سرمایه گذار خارجی در بخش تولید عسل پس از اجرای برجام امروز وارد کشور شد و بررسی های خود را در این زمینه آغاز کرد. «علی ربیعی»در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: این سرمایه گذار از یک کشور اروپایی آمده

جارستان- وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین سرمایه گذار خارجی در بخش تولید عسل پس از اجرای برجام امروز وارد کشور شد و بررسی های خود را در این زمینه آغاز کرد.

«علی ربیعی»در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: این سرمایه گذار از یک کشور اروپایی آمده است تا پس از مطالعه وضعیت عسل ایران به ارتقای تولید این محصول کمک کند.
وی ادامه داد: عسل ایران مورد توجه جدی جهانیان است ومی تواند فرصت های سرمایه گذاری زیادی ایجاد کند.
ربیعی گفت: عسل ایران هم به عنوان یک ماده خوب خوراکی و هم ماده ای دارویی مورد توجه همه کشورها قرار گرفته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یکی از راهبردهایی که با کمک جهاد کشاورزی دنبال می شود ایجاد یک نام و نشان تجاری برای عسل تولید ایران برای عرضه در بازارهای جهانی است.
وی از همکاری با فعالان صنعت زنبورداری آرژانتین برای صادرات عسل خبر داد و گفت: عسل با برند ایرانی می تواند جایگاه خوبی در بازارهای جهانی پیدا کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضای تفاهمنامه با وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: زنبورداری از رسته شغل هایی است که در برش استانی و منطقه ای به تصویب شورای عالی اشتغال رسید.
وی اعلام کرد امسال نزدیک به ۶۰۰ هزار شغل در برش بخشی و منطقه ای در شورای عالی اشتغال پیش بینی شده است و میزان اشتغال ایجاد شده در پنج ماه نخست نشان می دهد بخش های هدف گذاری شده بدرستی انتخاب شده است.

** اختصاص ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای صنعت زنبورداری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آغاز فعالیت در زنبورداری در مرحله نخست اشاره کرد و ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال نیز در قالب کمک های فنی برای توسعه زنبورداری و صادرات عسل در نظر گرفته شده است که در یک سال هزینه می شود.
به گفته وی، در مرحله نخست پنج هزار شغل به مجموع شغل ها اضافه می شود.
وی اعلام کرد ۷۵ هزار نفر به طور مستقیم در زنبورداری اشتغال دارند و طرح به طور آزمایشی در آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران، اصفهان و دو شهر لرستان آغاز شده؛ زیرا این استان ها کریدور عسل به شمار می روند.
ربیعی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کار مهارت آموزی و ارتقای کیفیت را در این تفاهمنامه دنبال می کند و خود را برای ارایه آموزش، آماده کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.