تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 19:14
کد خبر : 978

مصاحبه جنجالی با شهردار رشت / از ۶۰۰ روز خانه نشینی تا کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس

مصاحبه جنجالی با شهردار رشت / از ۶۰۰ روز خانه نشینی تا کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس

جارستان- پایگاه خبری و تحلیلی جارستان امروز میهمان ویژه ای داشت. دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت میهمان اولین گفتکوی ویدئویی جارستان با عنوان “رودررو” بود که به زودی منتشر خواهد شد. اما در اینجا قصد داریم به گزیده ای از اظهارات شهردار رشت بپردازیم: *ثابت قدم در بخش ابتدایی این گفتگو در

جارستان- پایگاه خبری و تحلیلی جارستان امروز میهمان ویژه ای داشت. دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت میهمان اولین گفتکوی ویدئویی جارستان با عنوان “رودررو” بود که به زودی منتشر خواهد شد. اما در اینجا قصد داریم به گزیده ای از اظهارات شهردار رشت بپردازیم:

*ثابت قدم در بخش ابتدایی این گفتگو در خصوص مسائل پیش آمده در شورای سوم گفت : پرونده های مفتوحه مربوط به سال ۹۲ بسته شده است.

*شهردار رشت در ادامه پیرامون حضورش در ستاد محمدباقر قالیباف اظهار کرد : حضورم بر اساس اعتقاد کاری بوده است. قدرت اجرایی ایشان را قبول دارم. ولی به جناح بندی های موجود اعتقادی ندارم.

*وی همچنین ضمن دسته بندی شهرهای ایران افزود : رشت هنوز مثل شهرهای کوچک و کدخدامنشانه اداره می شود.

*ثابت قدم در پاسخ به سوالی در خصوص مشاوران شهرداری رشت از جمله دانشگاه شریف و پلشیر گفت : افرادی باید بیایند که در حوزه کاری خودشان در جای دیگری آزمون پس داده شده باشند. وی افزود:”بعضی قراردادها با وزارتخانه بسته شده است و بعضی مستقیم با شهرداری در ارتباط است.”

*شهردار رشت در پاسخ به سوالی در مورد حضور تعدادی دلال در اطاف خود تصریح کرد: بین دلالی و بازاریابی تفاوت وجود دارد. اگر نتوانیم از طریق مردم قوه بالفعل را به عمل تبدیل کنیم نیاز به افرادی است که این کار را انجام دهند. من این افراد را دلال نمی دانم بازاریاب می دانم.

*وی در خصوص پیش بینی از زمان شهردار ماندن خود در بخشی از صحبت هایش گفت: در افق کوتاه مدت برنامه ۴ ساله از ۹۵ تا ۹۸ دارم.

*ثابت قدم با بیان اینکه در ذهنم کاندیداتوری مجلس نیست، افزود : ممکن است در سال ۹۸ این اتفاق بیفتد.

*شهردار رشت در مورد واسپاری برخی امور به نزدیکانش گفت : در شرایط یکسان دوستان من بهتر خواهند بود چون نسبت به آنها سخت گیرترم و اعتماد بیشتری دارم.

*وی با اشاره به پروژه های نیمه کاره و کنده کاری ها و بحران های ناشی از آن گفت : کار کردن به معنی بحران نیست. این تفاوت کارکردن و کارنکردن است.

*ثابت قدم در پاسخ به این سوال که آیا با حضور ستاره ها و دیدارهایش با آنهابه دنبال برند سازی شهر است یا برندسازی شخصی گفت: این بخشی از برند سازی شهر است. اسمش هرچه باشد شهردار یک شهر هستم. شخصیت ها در شهرهای مختلف دنیا تاثیرگذارند ودر رشت قرعه به نام من افتاده است.ذات برندسازی چنین چیزی را می طلبد.

*شهردار رشت در خصوص شایعه بستن لیست شورا ی آینده گفت : هر چه می گذرد تعداد مراجعین من در این خصوص بیشتر می شود. / یک عده صراحتاً می خواهند در لیست قرار بگیرند و یک عده نیز افرادی را تعرفه می کنند. من باید شنونده حرف ها باشم زیرانمی توانیم درهای شهرداری را ببندیم ولی این به معنی حمایت نیست.

*وی با ارائه تعریف متفاوتی از رانت در خصوص چرخش های سایت های حامی و یا مخالف خود گفت: معتقدم رانتی در کار نبوده است اما اگر رانت به معنی استفاده از فرصت ها در چارچوب قانون است مابقی رسانه ها هم بیایند و از این فرصت استفاده کنند.

*ثابت قدم حمایت های مردمی در جریان استیضاح را سازماندهی شده ندانست و افزود : مردم در هفته گذشته عقایدشان را بروز دادند.

مشروح این گفتگوی تصویری دیدنی فردا شب در همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.

IMG_20160810_190345-01

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.