تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 - 12:01
کد خبر : 97669

بی‌توجهی ۷۵ درصد از کشاورزان رشت برای بیمه شالیزار

بی‌توجهی ۷۵ درصد از کشاورزان رشت برای بیمه شالیزار

جارستان-ایسنا:مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: امسال فقط ۲۵ درصد از کشاورزان این شهرستان برای بیمه شالیزارشان اقدام کرده اند و ۷۵ درصد مابقی هیچ اقدامی نکردند. مسعود اسدی‌پرور گفت: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است و تاکنون نشاء برنج در ۹۸ درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است. وی افزود: در ۲۷ درصد

جارستان-ایسنا:مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: امسال فقط ۲۵ درصد از کشاورزان این شهرستان برای بیمه شالیزارشان اقدام کرده اند و ۷۵ درصد مابقی هیچ اقدامی نکردند.

مسعود اسدی‌پرور گفت: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است و تاکنون نشاء برنج در ۹۸ درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: در ۲۷ درصد از شالیزارهای رشت وجین اول و به صورت موردی در برخی از اراضی برنج این شهرستان به خصوص در منطقه پسیخان وجین دوم هم انجام شده است.

اسدی‌پرور ادامه داد: خوشبختانه کشاورزان امسال تقویم زراعی را رعایت کرده‌اند اما نسبت به بیمه اراضی شالیزاری شان آنچنان که باید توجه نشان نمی‌دهند.

وی از کشاورزان خواست با توجه به ریسک‌پذیر بودن تولید برنج، بیمه کردن شالیزارها را سرلوحه را کارشان قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: تاکنون فقط ۲۵ درصد از کشاورزان اراضی شان را بیمه کرده‌اند و ۷۵ درصد مابقی هنوز اقدامی انجام نداده‌اند.

اسدی‌پرور تصریح کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده تلاش می‌شود، امسال مشکل حادی نداشته باشیم اما لازم است کشاورزان برای راحتی خیالشان نسبت به بیمه کردن اراضی سهل‌انگاری نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.