تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 18:07
کد خبر : 97376

یک مسئول: نشاء برنج در گیلان رو به اتمام است

یک مسئول: نشاء برنج در گیلان رو به اتمام است

جارستان-ایسنا:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نشاء برنج در گیلان رو به اتمام است و ۹۵ درصد از اراضی تاکنون نشاء شده‌اند. علی موسوی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که تاکنون نشاء برنج در ۹۵ درصد از این اراضی انجام شده است، افزود: ۲۰ درصد وجین اول

جارستان-ایسنا:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نشاء برنج در گیلان رو به اتمام است و ۹۵ درصد از اراضی تاکنون نشاء شده‌اند.

علی موسوی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که تاکنون نشاء برنج در ۹۵ درصد از این اراضی انجام شده است، افزود: ۲۰ درصد وجین اول نیز در شالیزارهای استان انجام شده است و در مجموع نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد جلوتر هستیم.

وی دلیل افزایش نشاء و وجین برنج امسال نسبت به سال گذشته را شرایط آب و هوایی بهتر و نبود سرمای بهاره عنوان کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: رعایت تقویم زراعی یکی دیگر از عواملی است که موجب شده است امسال از نظر درصد نشاء و وجین در موقعیت خوبی باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شالیکاران خواست نسبت به اتمام نشاء همزمان با سال زراعی هر چه سریعتر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۵ هزار تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است، افزود: این میزان کود شیمیایی از انواع اوره، ازت و پتاس بین کشاورزان استان گیلان توزیع شد.

وی به شالیکاران توصیه کرد با مبارزه به موقع با علف‌های هزر، مصرف بهینه آب و کود به ویژه پتاس میزان تولید محصول را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، گیلان ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.