تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 18:07
کد خبر : 96997

خانم جوان، قربانی اعتماد در فضای مجازی

خانم جوان، قربانی اعتماد در فضای مجازی

جارستان-ایرنا؛سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه از طرف فردی که در اینستاگرام با او آشنا شده، مورد تهدید و اخاذی ۱۰۰ میلیون ریالی قرار گرفته، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پس از انجام

جارستان-ایرنا؛سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه از طرف فردی که در اینستاگرام با او آشنا شده، مورد تهدید و اخاذی ۱۰۰ میلیون ریالی قرار گرفته، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پس از انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا و پس از بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی، متهم مورد نظر شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیر کننده در شهر رشت دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان ادامه داد: متهم پس از دستگیری با هوشیاری پلیس و در مواجهه با ادله دیجیتال انکارناپذیر، لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم ۳۷ ساله به همراه پرونده مربوطه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ نقی‌مهر با اشاره به اینکه همانطور که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنیم در فضای مجازی نیز نباید این کار انجام شود یادآور شد: امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره‌گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند که جلوگیری از این امر هوشیاری کاربران را می‌طلبد.

وی در پاپان از شهروندان خواست، ضمن توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.