تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 17:58
کد خبر : 96704

پدر نوجوان غرق شده در رودخانه پسیخان رشت: می خواهم جوان دیگری در «پسیخان» غرق نشود

پدر نوجوان غرق شده در رودخانه پسیخان رشت: می خواهم جوان دیگری در «پسیخان» غرق نشود

جارستان-ایسنا:پدر نوجوان ۱۶ ساله خمامی در رودخانه پسیخان رشت گفت: تمام تلاشم این است که جوان دیگری در پسیخان غرق نشود. آبگیر پسیخان رشت یکی از صدها جاذبه طبیعی و گردشگری استان گیلان به شمار می رود که مناظر بکر و زیبایی دارد. مسیر روستای پسیخان که در جاده رشت – فومن قرار دارد به خودی

جارستان-ایسنا:پدر نوجوان ۱۶ ساله خمامی در رودخانه پسیخان رشت گفت: تمام تلاشم این است که جوان دیگری در پسیخان غرق نشود.

آبگیر پسیخان رشت یکی از صدها جاذبه طبیعی و گردشگری استان گیلان به شمار می رود که مناظر بکر و زیبایی دارد. مسیر روستای پسیخان که در جاده رشت – فومن قرار دارد به خودی خود مناظری زیبا و بکر دارد که گردشگر و مسافران زیادی را جذب می کند.

در امتداد این رودخانه سد پسیخان نیز به منظور تأمین آب مورد لزوم جهت آبیاری اراضی واقع بین رود پسیخان و شاخزر در شمال محور جاده رشت – صومعه سرا احداث شده است. این سد در بالای پل پسیخان جاده اصلی رشت – فومن در عرض رودخانه ساخته شده است که با بالا آوردن سطح آب رود پسیخان کانال درجه دو جمعه بازار را با ظرفیت چهار متر مکعب ثانیه در سمت چپ تغذیه می کند. با وجود زیبایی کم نظیر این منطقه، رنجی نیز وجود دارد و آن ترس خانواده ها از غرق شدن جوانانشان است.

محمد صمیمی پدر جوان غرق شده ۱۶ ساله خمامی در رودخانه پسیخان رشت در گفت و گو با ایسنا یادآور شد: چندین ماه است که تنها پسرم در سد پیسخان غرق شده و من و مادرش از دوری وی به شدت رنج می بریم.

وی یکی از دلایل اصلی غرق شدن فرزندش محمدجواد را نبود تابلوی شنا ممنوع عنوان کرد و افزود: پشت سد پسیخان منطقه خطرناکی برای شنا است این در حالیست که جوانان و نوجوانان زیادی هر روزه برای شنا در این مکان حضور دارند و به دلیل نبود هیچ علامت هشدار دهنده ای سال گذشته شاهد بودیم که سه جوان از جمله فرزندم در این رودخانه غرق شدند.

صمیمی با اشاره به اینکه در این مکان تابلوی گردشگری برای جذب گردشگر نصب شده اما از تابلوی شنا ممنوع خبری نیست، خاطرنشان کرد: چندین بار به دستگاه دولتی مربوطه مراجعه کردم و پیگیری هایم را ادامه خواهم داد تا با نصب تابلوی شنا ممنوع در آن مکان از غرق شدن دیگر افراد جلوگیری کنم تا خانواده دیگری داغدار این سهل انگاری نشوند.

وی با اشاره به شکایت های مکرری که به دستگاه مربوطه داشته است، ادامه داد: برخی کارشناسان ادعا می کنند که فقط فرزند من در این مکان غرق شده این در حالیست که آمارها نشان می دهد علاوه بر فرزندم دو جوان دیگر نیز در این مکان غرق شده اند.

پدر نوجوان ۱۶ ساله خمامی در رودخانه پسیخان رشت گفت: همه اعضای خانواده ام به خاطر فوت پسرم ذره ذره جلوی چشمانم آب می شوند و کاری از دستم برنمیاد جز اینکه می خواهم از رویداد چنین حادثه تلخی برای دیگر خانواده ها جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: باید دستگاه مربوطه خود را موظف بداند و مسئولیت جلوگیری از این چنین فجایعی را بر عهده بگیرد و با محصور کردن این منطقه مانع غرق شدن مردم شود.

صمیمی افزود: در رودخانه پسیخان رشت به دلیل برداشت بی رویه شن و ماسه برخی از مناطق رودخانه دارای عمق های ۸ تا ۱۲متری است که به صورت ظاهری اصلا قابل تشخیص نیست.

محمد صمیمی ادامه داد: طی شکایتی که در این خصوص به دادگاه داشته است، رای اولیه صادر شده و در این حکم درصدی را شرکت آب منطقه ای و درصدی هم دهیاری روستا و همچنین درصدی را فرزندم مقصر شناخته است.

وی افزود: رای قطعی نهایی دادگاه پس از صدور رای قطعی اطلاع رسانی خواهد شد.

مومنی رییس آتش نشانی رشت در گفت وگو با ایسنا گفت: متاسفانه جوانان در برخی موارد بی احتیاطی می کنند و در جایی که نباید شنا کنند، شنا می  کنند و جان خود را به خطر می اندازند.

وی در خصوص نصب تابلوی شنا ممنوع یادآور شد: ضروری است دستگاه مربوطه با روش های مختلف از جمله فنس کشی و گشت های ویژه اقدام به پیشگیری از غرق شدن افراد کنند.

رییس آتش نشانی رشت خاطرنشان کرد: شهروندان باید دقت بیشتری داشته باشند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند و اگر شنا بلد نیستند وارد چنین مکان هایی حتی برای آب تنی نشوند.

وی تصریح کرد: حوالی سد پسیخان از جمله مناطقی است که سال گذشته چند مورد غرقی داشتیم و احتمال تلفات در این مکان وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.