تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 10:05
کد خبر : 96021

تردد خودروهای شخصی به گیلان از نیمروز ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ممنوع است

تردد خودروهای شخصی به گیلان از نیمروز ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ممنوع است

جارستان-ایرنا:رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان از ساعت ۱۲ ظهر (سه‌شنبه) بیست و یکم اردیبهشت ماه تا پایان ساعت۱۲ ظهر روز شنبه ( بیست و پنجم ) اردیبهشت ماه ممنوع است. سرهنگ جاور صفاری روز دوشنبه در گفت و

جارستان-ایرنا:رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان از ساعت ۱۲ ظهر (سه‌شنبه) بیست و یکم اردیبهشت ماه تا پایان ساعت۱۲ ظهر روز شنبه ( بیست و پنجم ) اردیبهشت ماه ممنوع است.

سرهنگ جاور صفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به  ممنوعیت تردد در تعطیلات عید سعید فطر به استان اظهار داشت: برابر تصمیمات کمیته ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به منظور مدیریت و مقابله با کنترل پیک چهارم این بیماری، تمامی سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها ممنوع اعلام شده است.
وی با اشاره به تصمیمات جدید در خصوص ترددهای بین استانی افزود:  تمامی ترددهای خودروهای شخصی با پلاک غیربومی توسط کارکنان پلیس راه و دوربین‌های ثابت تخلفات در مبادی ورودی به استان گیلان، کنترل و رصد می‌شود.

وی  تصریح کرد: علاوه بر جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان، رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند و در شهرهای قرمز تردد داشته باشند،  یک میلیون تومان و خودروهایی که در شهرهای نارنجی و زرد تردد داشته باشند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

سرهنگ صفاری با تاکید بر اینکه تمام مجوزهای صادر شده برای سفر مگر در صورت اضطرار باطل است،  متذکر شد: این ممنوعیت‌ها شامل خودروهای شخصی خواهد بود و از تردد این نوع از وسایل نقلیه در مبادی ورودی به استان جلوگیری  خواهد شد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان  به شهروندان گیلانی و سایر هموطنان توصیه کرد در راستای حفظ سلامت خود و دیگران از ترددهای غیرضروری خودداری و با مجریان طرح‌های ترافیکی نیز همکاری کنند.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۵۸ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

با فوت ۳۸۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۴ هزار و ۹۱۰ نفر رسید. پنج هزار و ۵۳۸ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت به دلیل گردشگرپذیری و وجود بنادر و پایانه های بار از نخستین استان های درگیر کرونا در کشور بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.