تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 17:02
کد خبر : 95400

مهار آتش‌سوزی واحد مسکونی و کشف زغال قاچاق در آستارا

مهار آتش‌سوزی واحد مسکونی و کشف زغال قاچاق در آستارا

جارستان به نقل از ایرنا:نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا آتش‌سوزی یک واحد مسکونی را مهار کردند و با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، ۱۵۰ کیلوگرم زغال جنگلی قاچاق کشف و ضبط شد. رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی منزل

جارستان به نقل از ایرنا:نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا آتش‌سوزی یک واحد مسکونی را مهار کردند و با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، ۱۵۰ کیلوگرم زغال جنگلی قاچاق کشف و ضبط شد.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی منزل مسکونی، شب گذشته در خیابان فرهنگیان روی داد و ۱۱ آتش نشان با سه خودروی آتش نشانی آن را مهار کردند.

بابک لطف جویی ادامه داد: علت آتش سوزی در دست بررسی است و در این حادثه به بخشی از ساختمان و اسباب و اثاثیه آن در طبقه سوم خسارت وارد شد و خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

وی گفت: آتش نشانی آستارا با ۱۸ نیروی انسانی و هشت خودروی سنگین، نیمه سنگین، امداد و آب رسان فعالیت می‌کند و شهروندان در موقع آتش سوزی، نشانی دقیق محل حادثه را ارائه و با حفظ نظم و آرامش، عوامل آتش نشانی را در مهار حادثه یاری کنند.

کشف زغال جنگلی قاچاق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا اظهار کرد: امروز ۱۵۰ کیلوگرم زغال در ارتفاعات جنگلی بخش لوندویل از حاشیه یک کوره زغال کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و به مقام قضایی معرفی شد.

محمد جعفر گل محمدی یادآور شد: زغال سازان و صاحبان کوره های زغال در دل جنگل ها، با قطع و سوزاندن درختان به جنگل و طبیعت خسارت وارد می کنند و یگان حفاظت منابع طبیعی برابر قانون با آنها برخورد می کند.

وی افزود: وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار و جنگل های این شهرستان جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان است و حفاظت از انفال و منابع ملی در قانون اساسی وظیفه ای عمومی تعریف شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.