تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1400 - 16:39
کد خبر : 93797

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ قالیبافان گیلان با اعطای تسهیلات ۴ درصدی حمایت بیمه ای می شوند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ قالیبافان گیلان با اعطای تسهیلات ۴ درصدی حمایت بیمه ای می شوند

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از طرح حمایتی بیمه ای قالیبافان استان با تسهیلات ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی و کارمزد چهار درصد خبر داد. فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: برای بیمه مکمل درمان قالیبافان بر اساس تفاهم نامه منعقده بین مرکز ملی

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از طرح حمایتی بیمه ای قالیبافان استان با تسهیلات ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی و کارمزد چهار درصد خبر داد.

فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: برای بیمه مکمل درمان قالیبافان بر اساس تفاهم نامه منعقده بین مرکز ملی فرش با شرکت سهامی بیمه ایران و بانک قرض الحسنه مهر ایران این امکان فراهم شده است که از تسهیلات حمایتی چهار درصدی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با اعطای این تسهیلات قالیبافان گیلانی می توانند با کمترین هزینه و فشار اقتصادی نسبت به مراحل بیمه درمان و اخذ کارت خرید ملزومات خود از طریق بانک مهر ایران با ارائه مدارک اقدام نمایند.

وی افزود: برای بیمه مکمل درمان قالیبافان بر اساس تفاهم نامه منعقده بین مرکز ملی فرش با شرکت سهامی بیمه ایران و بانک قرض الحسنه مهر ایران این امکان فراهم شده است که از تسهیلات حمایتی چهار درصدی بهره مند شوند.
دلق پوش، فرش بافی را یک هنر صنعت مترقی و اصیل ایرانی دانست و تصریح کرد: حمایت از قالیبافان و شاغلان در این عرصه و ایجاد بستر مناسب برای تولید فرش از اهداف این طرح می باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شغل قالی بافی را جزو طبقه بندی مشاغل سخت و طاقت فرسا عنوان و تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با بیمه، قالیبافان با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه می‌توانند بازنشسته شوند.
هم اکنون بیش از ۱۳ هزار قالیباف در گیلان به صورت رسمی فعالیت می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.