تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 13:15
کد خبر : 92767

برنامه جامع در سه حوزه اراضی کشاورزی گیلان تدوین می شود

برنامه جامع در سه حوزه اراضی کشاورزی گیلان تدوین می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت: برنامه جامعی در سه حوزه حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی، سند دارکردن اراضی کشاورزی و توسعه اراضی تدوین و با رعایت سرعت، دقت و قابلیت اجرا، ارایه می شود. فرهاد فتاحی امروز (یکشنبه) با اشاره به شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت: برنامه جامعی در سه حوزه حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی، سند دارکردن اراضی کشاورزی و توسعه اراضی تدوین و با رعایت سرعت، دقت و قابلیت اجرا، ارایه می شود.

فرهاد فتاحی امروز (یکشنبه) با اشاره به شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها عنوان کرد : مقام معظم رهبری با توجه به شناخت و اشراف کاملی که نسبت به مسائل کشور و دغدغه های مردم دارند در چند سال اخیر بر اقدامات اقتصادی به ویژه تولید با اتکا به توانمندی ها و استعدادهای کشور تاکید کرده و شعار سال جاری را نیز بر همین مبنا و دیدگاه نامگذاری کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در گیلان نیز با توجه به شرایط ویژه از جمله سهم نزدیک به ۴۰ درصدی بخش کشاورزی در اقتصاد و تولید ثروت در استان و با توجه به سهم حداقل ۲۸ درصدی فعالیت های کشاورزی در اشتغال گیلان به طور قطع رفع موانع و پشتیبانی در این امور بسیار موثر خواهد بود از اینرو با توجه به تاکید ویژه و مطالبه استاندار گیلان برنامه جامعی در ۳ حوزه یادشده تدوین و با رعایت سرعت، دقت و قابلیت اجرا ارائه می شود.

وی بیان داشت: با ملاحظه سهم حدود سه درصدی گیلان از تولیدات کشاورزی کشور، در برنامه پیشنهادی علاوه بر شناسایی دقیق تر موانع و مشکلات حوزه مدیریت زمین بر استعدادها و راهکارهای افزایش بهره وری از پتانسیل موجود تاکید و پیشنهادات قابل اجرا و عملیاتی در خصوص حفاظت از اراضی کشاورزی و اماکن تولید، حدنگاری و رفع تداخل، سند دارکردن اراضی، استفاده منطقی و بهینه از اراضی ملی و دولتی قابل واگذاری برای اجرای طرح های تولیدی، اشتغالزایی بخش کشاورزی و غیرکشاورزی پیش بینی شده است.

استان گیلان دارای ۴۰۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۲۳۸ هزار هکتار آن شالیزارهاست. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.