تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 13:17
کد خبر : 92691

تاکید بر رعایت تقویم زراعی توسط شالیکاران گیلان

تاکید بر رعایت تقویم زراعی توسط شالیکاران گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تقویم زراعی بر اساس اقلیم و شرایط آب موجود پیش بینی شده و رعایت زمان بندی‌ها مورد تاکید است. مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: شخم اول تاکنون در ۶۰ درصد از این اراضی

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تقویم زراعی بر اساس اقلیم و شرایط آب موجود پیش بینی شده و رعایت زمان بندی‌ها مورد تاکید است.

مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: شخم اول تاکنون در ۶۰ درصد از این اراضی انجام شده است.

وی افزود: برای اینکه شالیکاران فصل زراعی را با خیالی آسوده سپری کنند تدارک لازم از جمله تامین ۲۲۰۰ تن بذور گواهی شده و مادری انجام شده است.

الماسی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد بذور گواهی شده استان در بین شالیکاران تویع شده و آماده توزیع مابقی بذور از طریق شرکت‌های تعاونی هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاروزی گیلان خاطر نشان کرد: ۳۳ هزار تن کود شیمیایی نیز بین کشاوزان توزیع شده است و انجام این روند همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: به کشاورزان توصیه داریم حتما روند متناسب استفاده از کودهای شیمیایی را در پی بگیرند، زیرا شالیزارها نیازمند همه کودهای شیمیایی پایه هستند.

الماسی همچنین از کشاورزان خواست تا طبق تقویم زراعی نسبت به کشت وکار اقدام کنند.

وی تصریح کرد: طبق زراعی بر اساس اقلیمی و آب موجود در استان پیش بینی شده است و رعایت زمان‌بندی آن توسط کشاروزان مورد تاکید سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

رییس سازمان جهاد کشاروزی گیلان زمان آغاز خزانه‌گیری در شالیزارهای استان را از ۱۵ فروردین اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.