تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - 18:24
کد خبر : 922

خرید و فروش سنبل آبی تهدیدی جدی برای محیط زیست

خرید و فروش سنبل آبی تهدیدی جدی برای محیط زیست

جارستان- مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان گفت: خرید و فروش گیاه مهاجم سنبل آبی موجب توسعه این گیاه و تهدیدی جدی برای محیط زیست گیلان و کشور محسوب می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر مرادی در حاشیه پاکسازی تالاب عینک از سنبل آبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوره نخست سه هکتار از

جارستان- مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان گفت: خرید و فروش گیاه مهاجم سنبل آبی موجب توسعه این گیاه و تهدیدی جدی برای محیط زیست گیلان و کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر مرادی در حاشیه پاکسازی تالاب عینک از سنبل آبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوره نخست سه هکتار از این تالاب پاکسازی شده است، اظهار داشت: در مرحله دوم، ۸ هکتار از تالاب عینک پاکسازی شد و پاکسازی یک هکتار دیگر از آن تا اواسط هفته آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده تالاب عینک در مرحله دوم به‌طور کامل از گیاه شناور سنبل آبی در سطح تالاب عینک پاکسازی می‌شود، افزود: برخی از آبگیرهای لنگرود و شفت نیز به گیاه مهاجم سنبل آبی آلوده شده‌اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با تاکید بر اینکه گیاه مهاجم سنبل آبی هیچ‌گونه مزیت و فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: فروش سنبل آبی خطرناک‌ترین شغل در محیط زیست امروز محسوب می‌شود.

مرادی با بیان اینکه خرید و فروش این گیاه مهاجم موجب توسعه این گیاه و تهدیدی جدی برای محیط زیست گیلان و کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث خرید و فروش سنبل آبی به وزارت کشور و سازمان محیط زیست کشور اعلام خطر شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان افزود: در پاکسازی تالاب عینک تمامی دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد استان به‌صورت جدی ورود کرده‌اند و به یاری خدا دست این اهریمن طبیعت از تالاب عینک کوتاه می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص بودجه پاکسازی تالاب عینک از سوی دولت خاطرنشان کرد: جمع‌آوری، پاکسازی و ریشه کن کردن این گیاه مهاجم نیازمند تحقیقات و اقدامات و تجهیزات ویژه است.

مرادی با اشاره به اینکه وضعیت تالاب عینک به صورت بحرانی بوده است، افزود: این اکوسیستم آبی با تلاش و کمک تمامی دستگاه‌ها و مشارکت‌های مردمی از وضعیت حاد خارج و در زمان حاضر تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه پاکسازی تالاب عینک به‌صورت مکانیکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: لاشه‌های برداشت شده از تالاب عینک بعد از پوسیده شدن برای نابودی در خاک دفن می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد حضور پرندگان مردابی در تالاب عینک بوده‌ایم، افزود: با اقدامات ویژه، تالاب عینک این اکوسیستم ویژه و حائز اهمیت استان از اهریمن نیلگون عاری و میزبان پرندگان مهاجر می‌شود.

وی تالاب عینک را بهترین فضای گردشگری و حوزه اشتغالزایی در استان معرفی کرد و افزود: باید با حفظ و نگهداری محیط زیست و استفاده از ظرفیت‌های استان به سوی توسعه گام‌های موثری برداشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.