تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - 18:16
کد خبر : 918

اختلاف قوه قضائیه و دولت بر سر یک انتصاب

اختلاف قوه قضائیه و دولت بر سر یک انتصاب

جارستان- اختلاف برسر انتخاب رییس صندوق توسعه ملی بین قوه قضائیه و دولت ادامه دارد. امروز وزیر اقتصاد اعلام کرد که سازو کار انتخاب رییس جدید صندوق توسعه ملی قانونی بوده است. به گزارش فرارو، این در حالی است که قوه قضائیه می گوید انتخاب رییس صندوق توسعه ملی به صورت غیر قانونی صورت گرفته

جارستان- اختلاف برسر انتخاب رییس صندوق توسعه ملی بین قوه قضائیه و دولت ادامه دارد. امروز وزیر اقتصاد اعلام کرد که سازو کار انتخاب رییس جدید صندوق توسعه ملی قانونی بوده است.

به گزارش فرارو، این در حالی است که قوه قضائیه می گوید انتخاب رییس صندوق توسعه ملی به صورت غیر قانونی صورت گرفته است.

امروز دادستان کل کشور با انتقاد از نحوه انتخاب رییس صندوق توسعه ملی گفت: به موجب ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه بند «د» تبصره ۶، به منظور اداره امور صندوق بر چارچوب مفاد اساسنامه و مصوبات هیئت امنا، هیئت عامل مرکب از ۵ نفر از افراد صاحب نظر، با تجربه و خوش نام درامور اقتصادی، حقوقی، مالی، بانکی و برنامه ریزی با حداقل ده سال سابقه مرتبط و با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد است که توسط هیئت امنا انتخاب و با حکم رئیس جمهور منصوب می شود.»

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: «بنابراین قبل از اینکه رئیس صندوق انتخاب شود باید هیئت عامل انتخاب شوند که ۵ نفرهستند که در هیئت امنا باید شناسایی شوند تا مشخص گردد که واجد شرایط هستند یا خیر؟ سپس از بین این افراد یک نفر به عنوان رئیس انتخاب می شود.»

او درادامه به نحوه انتخاب رئیس جدید صندوق توسعه ملی پرداخت و گفت: «جلسه هیئت امنا تشکیل نشده است و نه این پنج نفر معرفی شده اند که ما یک مرتبه با صورت جلسه ای مواجه شدیم که به صورت دستی آن را گرداندند و درآن مطرح شده بود آقای دوست حسینی به عنوان رئیس صندوق توسعه ملی انتخاب شده است.»

دادستان کل کشور می گوید به عنوان نماینده قوه قضلئیه صورت جلسه مورد نظر را امضا نکرده است.

این در حالی است که علی طیب نیا، وزیر اقتصاد امروز اظهار کرد: «آقای دوست‌حسینی را یک شخصیت وارسته و یک کارشناس خوب و متخصصی شایسته در امر برنامه‌ریزی می‌دانم. سازوکار قانونی انتخاب ایشان هم این است که باید از بین اعضای هیات مدیره، مدیرعامل انتخاب شود که بر همین اساس ایشان هم عضو هیات مدیره بوده که به عنوان مدیرعامل انتخاب شدند.»

حدود ۱۰ روز پیش رییس جمهور در حکمی «احمد دوست حسینی» را به عنوان عضو و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی منصوب کرد.

پیش از آن سید صفدر حسینی پس از افشای فیش حقوقی ۵۰ میلیونی اش و انتقادات شدید از او به همراه همکارانش از صندوق توسعه ملی استعفا کرده بود.

احمد دوست حسینی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی برق، سابقه فعالیت در شورای رقابت، قائم مقامی در وزارت صنعت و دبیرکلی اتاق تهران را در پرونده کاری خود داراست.

حدود ۴۰ روز پیش بود که با تشکیل جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی صفدرحسینی به همراه چهار عضو دیگر هیات عامل صندوق استعفای دسته‌جمعی خود را اعلام و مورد موافقت رئیس جمهوری به عنوان رئیس هیات امنای صندوق قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.