تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 21:12
کد خبر : 90008

رئیس مرکز نوغانداری گیلان: صنعت نوغانداری در فومن توسعه می‌یابد

رئیس مرکز نوغانداری گیلان: صنعت نوغانداری در فومن توسعه می‌یابد

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس مرکز نوغانداری گیلان از تلاش برای توسعه صنعت نوغانداری در شهرستان فومن خبر داد. سید نبی هادی درو، رئیس مرکز نوغانداری استان گیلان از تلاش‌ها به منظور توسعه صنعت نوغانداری در فومن خبر داد و گفت: درصدد انتقال کارگاه تولید تخم نوغان کشور به این شهرستان هستیم.

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس مرکز نوغانداری گیلان از تلاش برای توسعه صنعت نوغانداری در شهرستان فومن خبر داد.

سید نبی هادی درو، رئیس مرکز نوغانداری استان گیلان از تلاش‌ها به منظور توسعه صنعت نوغانداری در فومن خبر داد و گفت: درصدد انتقال کارگاه تولید تخم نوغان کشور به این شهرستان هستیم.

او با اشاره به آغاز نهال کاری توت اصلاح شده در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در فومن افزود: توزیع نهال‌های توت در این شهرستان به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز نوغانداری گیلان اظهار داشت: مراحل پایانی واردات تخم نوغان باکیفیت نیز در حال انجام است.

هادی‌درو با اشاره به اینکه هر نهال تولید شده توت رایگان به دست کشاورز می‌رسد، تصریح کرد: در نتیجه پیگیری ها، نوغان وارد بیمه محصولات کشاورزی شده است و ضمن پایین آوردن سهم بیمه کشاورزان، درصد پرداخت خسارات را هم افزایش داده ایم.

ضرورت حمایت و تشویق برای افزایش تولید پیله‌تر و نخ ابریشم
محمدرضا محسنی، فرماندار فومن نیز گفت: با بهره گیری از ظرفیت نوغانداری و رسیدگی به این بخش، شاهد رونق و جهش تولید در این شهرستان خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه سابقه صنعت نوغان در استان و شهرستان حاکی از لزوم تلاش برای رسیدن به وضعیت بهتر است، بر لزوم وجود وحدت رویه در قیمت گذاری و خرید توافقی پیله‌تر تأکید کرد.

فرماندار فومن افزود: باید ۴ مرکز خرید توافقی در این شهرستان ایجاد شود که هیچ پیله تری از فومن خارج نشود تا انگیزه نوغانداران حفظ شود.

محسنی با بیان اینکه از هر ۶.۵ کیلوگرم پیله، یک کیلوگرم نخ ابریشم حاصل می‌شود، تصریح کرد: ضرورت دارد با سیاست‌های حمایتی و تشویقی تولید پیله‌تر و همچنین تولید نخ ابریشم افزایش یابد.

شهرستان فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.