تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 17:42
کد خبر : 89672

استاندار در کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز گیلان عنوان کرد؛ تأمین منافع مردم و حفاظت از اراضی کشاورزی، منابع‌طبیعی و زیست‌محیطی اولویت است / استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز / آرای قطعی صادر شده مبنی بر قلع و قمع و تخریب بناهای غیرمجاز، با قاطعیت اجرا شود

استاندار در کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز گیلان عنوان کرد؛ تأمین منافع مردم و حفاظت از اراضی کشاورزی، منابع‌طبیعی و زیست‌محیطی اولویت است / استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز / آرای قطعی صادر شده مبنی بر قلع و قمع و تخریب بناهای غیرمجاز، با قاطعیت اجرا شود

جارستان: استاندار گیلان تأمین منافع مردم و حفاظت از اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و زیست محیطی را اولویت خواند و با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، آگاهی افزایی عمومی را در مسیر مقابله با تغییر کاربری اراضی اثرگذار خواند و گفت: آرای

جارستان: استاندار گیلان تأمین منافع مردم و حفاظت از اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و زیست محیطی را اولویت خواند و با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، آگاهی افزایی عمومی را در مسیر مقابله با تغییر کاربری اراضی اثرگذار خواند و گفت: آرای قطعی صادر شده مبنی بر قلع و قمع و تخریب بناهای غیرمجاز، با قاطعیت اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و نیز ارتباط تصویری با فرمانداران برگزار شد؛ با تأکید بر لزوم تشکیل منظم جلسه های جلوگیری از تغییر کاربری به ویژه در شهرستان‌ها اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، دستورات رئیس جمهوری و نیز اهتمامی که قوه قضائیه دارد، لازم است از این فرصت به صورت درست و اصولی استفاده شود.

وی هماهنگی و انسجام موجود در استان برای مقابله با تغییر کاربری ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: تأکید دارم از ظرفیت نهادهای فرهنگی، صداوسیمای مرکز استان و رسانه ها برای آگاهی افزایی جامعه بهره کافی صورت گیرد.

استاندار گیلان پیشگیری از وقوع تخلف و تغییر کاربری را موضوعی مهم خواند و با اشاره به موقعیت اقلیمی گیلان و تمایل بسیاری از هم وطنان برای سکونت و مهاجرت به این استان بیان کرد: باید طرح های هادی و نیز طرح های جامع و تفصیلی ، به روز شوند.

وی تأمین منافع مردم و حفاظت از اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و زیست محیطی را اولویت غیر قابل تغییر خواند و تأکید کرد که نظارت ها و پیگیری های مستمر در این خصوص انجام و پلیس ساختمان نیز با جدیت بیشتری، فعالیت های خود را دنبال کند.

دکتر زارع فرمانداران را موظف کرد تا برنامه ریزی لازم برای انجام بازدیدهای مستمر بمنظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بویژه در حوزه های روستایی را انجام دهند و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، شوراهای اسلامی و تلاش جمعی را در این خصوص، موثر خواند.

وی اقدام مطابق با قانون و جدیت در اجرای مقررات را مهم دانست و گفت: اجرای آرای قطعی صادر شده مبنی بر قلع و قمع و تخریب بناهای غیرمجاز، نقشی بازدارنده از بروز مجدد تخلفات دارد.

استاندار گیلان به مدیران دستگاه های اجرایی ، نظارتی و نیز فرمانداران تأکید کرد که قانون، با رفتاری توأم با حفظ کرامت مردم اجرا شود و همه سازمان ها و نهادها برای اجرای قانون، همکاری لازم را داشته باشند.

وی در خاتمه سخنانش اهمیت کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ را یادآور شد و گفت: تأکید دارم جلسات این کمیسیون ها، بموقع تشکیل، آراء با جدیت صادر و به مرحله اجرا درآید چراکه خود، موجب بازدارندگی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید به عنوان منابع درآمدی تلقی شود.

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مدیران ستادی استانداری، برخی مدیران کل استان، شهردار رشت، مدیران سازمان های خدمات رسان و شماری از فرمانداران دیدگاه های خود را درباره مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بیان داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.