تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 11:53
کد خبر : 89517

۱۵۰ واحد صنایع تبدیلی در گیلان در دست ساخت است

۱۵۰ واحد صنایع تبدیلی در گیلان در دست ساخت است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود ۳۰۰ هزارتن فرآوری در این استان در دست ساخت است. قاسم جوادزاده مقتدر روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این واحدها افزون بر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود ۳۰۰ هزارتن فرآوری در این استان در دست ساخت است.

قاسم جوادزاده مقتدر روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این واحدها افزون بر ۴۰ درصد است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار واحد صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان با ظرفیت فرآوری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در حال فعالیت است، خاطر نشان کرد: گیلان به لحاظ تعداد پروانه های بهره برداری صنایع تبدیلی و غذایی رتبه اول کشوری و از نظر ظرفیت فرآوری رتبه چهارم را دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان ظرفیت اشتغال این واحدها را ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در این بخش رتبه دوم کشوری را داریم.

وی یادآور شد: یک هزار و ۴۰۰ کارخانه برنجکوبی، ۱۴۸ کارخانه چای، ۸۸ سردخانه نگهداری مواد غذایی، بیش از ۷۰ واحد فرآوری زیتون، ۲۲ واحد خوراک دام و طیور و ۲۰ واحد فرآوری لبنیات از جمله واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی استان گیلان هستند.

جوادزاده یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی را ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و غذایی عنوان و بیان کرد : صنایع تبدیلی و تکمیلی، موثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه طی یک دهه اخبر ۵۵۰ واحد از صنایع تبدیلی و غذایی اصلاح، تجهیز و نوسازی شده، خاطر نشان کرد: اصلاح، تجهیز و نوسازی سایر واحدها نیز در دستور کار است که سالانه به طور متوسط حدود ۳۰ واحد اصلاح می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان حدود ۵ . ۳ درصد تولید کشاورزی را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: حدود ۲۰ محصول کشاورزی خاص این استان تولید می شود که عمدتا در صنایع غذایی و تبدیلی به فرآوری می رسد.

۱۵ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر و ۴۵ هزار تن عنوان با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان دهه فجر امسال در استان گیلان به بهره برداری رسیده است.

گیلان بعنوان یکی از مراکز مهم تولید کیفی برنج، چای، زیتون، بادام زمینی، مرکبات موقعیت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی ، فرآوری و بسته بندی و صادرات آن به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای همسود و اروپا دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.