تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 - 12:22
کد خبر : 89156

جلوگیری از ساخت ۱۵ ویلا در شالیزارهای رشت

جلوگیری از ساخت ۱۵ ویلا در شالیزارهای رشت

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: جلوگیری از ساخت ویلا و یا تغییر کاربری شالیزارها از اولویت های کاری این اداره است و امسال از بروز ۱۵ مورد تخلف در این زمینه جلوگیری شد. مسعود اسدی‌پرور با اشاره به اینکه، رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و هم اکنون شخم

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: جلوگیری از ساخت ویلا و یا تغییر کاربری شالیزارها از اولویت های کاری این اداره است و امسال از بروز ۱۵ مورد تخلف در این زمینه جلوگیری شد.

مسعود اسدی‌پرور با اشاره به اینکه، رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و هم اکنون شخم زمستانه در این اراضی ارزشمند در حال انجام است، گفت: افزایش حاصلخیزی خاک، صرفه‌ جویی در میزان مصرف آب و کاهش جمعیت برخی آفت‌ های برنج و غنی سازی خاک از جمله فواید شخم زمستانه است.

وی افزود: نبود بارندگی مناسب در روزهای اخیر روند شخم زمستانه را کند کرد اما به نظر می‌رسد از این پس شتاب بیشتری صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت خاطرنشان کرد: برخی کشاورزان از آب‌بندان‌های موجود استفاده کرده‌اند و در روزهای بارندگی پیش رو شاهد ذخیره آب مجدد در آب بندان‌های رشت خواهیم بود.

اسدی‌پرور ادامه داد: مدیریت مصرف آب و کاهش هزینه تولید برنج از اولویت‌های کاری این اداره است و امسال برای کمک به کشاورزان در این زمینه ۳۰۰ هکتار آب بندان رشت را با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان احیا شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تمام آب‌بندان های رشت احیا شود،۴۰ میلیون مترمکعب از آب باران را در این آب‌بندان‌ها ذخیره خواهیم کرد.

مدیر جها کشاورزی رشت با بیان اینکه شالیزارهای شهرستان رشت حالت سنتی‌تری نسبت به شالیزاری شرق و غرب رشت دارد، تصریح کرد: توسعه بتونی کردن انهار می‌تواند در مدرن شدن شالیزارهای رشت تاثیر خوبی بگذارد.

اسدی‌پرور تصریح کرد: امسال آب پشت سد سفیدرود وضعیت مناسبی دارد و در مجموع برای تامین آب برنج مورد نیاز این شهرستان مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: کشاورزان امسال استقبال بیشتری برای کشت برنج دارند و پیش بینی می‌شود، شاهد افزایش تولید کمی و کیفی برنج در این شهرستان باشیم.

اسدی‌پرور به توزیع ۱۷۰ تن بذر در بین کشاورزان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: استفاده از این بذرها که امسال به ۳۰۰ تن خواهد رسید و ارقام اصلاح شده‌ای هستند، حتما برنج باکیفیت را تولید خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از شالیزارهای رشت برای تامین برنج مورد نیاز کشور از اولویت های کاری این اداره است و با متخلفین به شدت برخورد می‌شود، گفت: هم اکنون ۵۰ مورد حکم قلع و قمع ویلا یا خانه دوم صادر شده که با هماهنگی ادارات ذیربط به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیر جها کشاورزی رشت با اشاره به اینکه برنامه ما این این که از آغاز تغییرکاربری به منظور پیشگیری از انجام این کار ورود کنیم، تصریح کرد: به محض مطلع شدن از اینکه فردی می‌خواهد شالیزارش را تغییرکاربری بدهد، توسط گشت سازمان جهاد کشاورزی اخطار دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری ۱۵ نفر از متخلفینی که قصد تغییرکاربری شالیزارشان را داشتند، شناسایی و از همان ابتدا از ساخت ویلا یا خانه دومشان جلوگیری شد تصریح کرد: با تمام قوا در برابر متخلفین خواهیم ایستاد تا هیچ ساخت و سازی در این اراضی ارزشمند صورت نگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.