تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 11:55
کد خبر : 88314

حدود یکهزار هکتار آب بندان در گیلان در دست احیاء و بهسازی است

حدود یکهزار هکتار آب بندان در گیلان در دست احیاء و بهسازی است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: احیاء و بهسازی حدود یک هزار هکتار از آب بندان های استان در سال جاری در دست است. مجتبی شاه نظری روز سه شنبه با بیان اینکه آب‌ بندان‌ ها یکی از مهمترین ظرفیت‌ های تامین آب کشاورزی بوده و

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: احیاء و بهسازی حدود یک هزار هکتار از آب بندان های استان در سال جاری در دست است.

مجتبی شاه نظری روز سه شنبه با بیان اینکه آب‌ بندان‌ ها یکی از مهمترین ظرفیت‌ های تامین آب کشاورزی بوده و در نگهداری و ذخیره سازی آب بسیار موثر است، اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ هکتار از آب بندان های استان گیلان احیاء و بازسازی شد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن حدود ۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء آب بندان ها در سال جاری در استان گیلان خاطر نشان کرد: بخشی از این اعتبارات دریافت و توزیع شده است.

شاه نظری در ادامه با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۸۶ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان تجهیز و نوسازی شده، اظهار داشت: امسال ۸۷۱ هکتار از شالیزارهای استان در برنامه قرار دارد که تاکنون ۲۰ درصد انجام شده و بقیه نیز تا فصل زراعی تحویل داده می شود.

وی پوشش کانال های آبیاری را از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی در گیلان عنوان و تصریح کرد : امسال نیز نزدیک به هفت میلیارد تومان برای اجرای پوشش کانال های آبیاری استان در نظر گرفته شده است.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پوشش بتنی کانال های آبیاری کشاورزی در ذخیره سازی آب و جلوگیری از هدر رفت آب موثر است، خاطر نشان کرد: پوشش کانال های آبیاری اکنون در شهرستان های آستارا، صومعه سرا و املش در حال اجراست و در بقیه مناطق نیز اجرا می شود.

استان گیلان دارای، ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید، گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.