تاریخ انتشار : دوشنبه 6 بهمن 1399 - 16:07
کد خبر : 87367

بالغ بر ۱۸ هزار تن زیتون در گیلان برداشت شد

بالغ بر ۱۸ هزار تن زیتون در گیلان برداشت شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان با برداشت افزون بر ١٨ هزار تن محصول زیتون طی امسال جایگاه سوم کشوری را در تولید این محصول دارد. مسعود الماسی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: امسال ١٨ هزار و ١٠٠ تن محصول زیتون به ارزش اقتصادی ۱۳۵ میلیارد تومان

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان با برداشت افزون بر ١٨ هزار تن محصول زیتون طی امسال جایگاه سوم کشوری را در تولید این محصول دارد.

مسعود الماسی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: امسال ١٨ هزار و ١٠٠ تن محصول زیتون به ارزش اقتصادی ۱۳۵ میلیارد تومان در استان گیلان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه ٢٢ هزار باغدار زیتون در گیلان فعالیت دارند، اضافه کرد: برداشت زیتون که از نیمه دوم شهریورماه از سطح ٩ هزار و ۱۵۰ هکتار باغ موجود در استان آغاز شده بود، پایان یافت.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: ١٠ کارخانه در این استان با ظرفیت حدود ۲۴ هزار تن، کار روغن کشی از محصول زیتون را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: ١٠٠ واحد کوچک فرآوری و بسته بندی زیتون هم در استان فعال هستند.

گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های زیتون تولیدی باغداران در استان گیلان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.