تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 22:47
کد خبر : 87296

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان : وثیقه شدن سهام عدالت در اشتغال زنان سرپرست خانوار تسهیل کننده است

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان : وثیقه شدن سهام عدالت در اشتغال زنان سرپرست خانوار تسهیل کننده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گیلان از قطعی شدن پذیرش سهام عدالت بانوان به عنوان وثیقه برای دریافت وام اشتغال و تسهیلات بانکی خبر داد و گفت : این امر بخشی از مشکل زنان سرپرست خانوار را برای دریافت تسهیلات و خود اشتغالی مرتفع می کند. زهرا یعقوب نژاد یکشنبه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گیلان از قطعی شدن پذیرش سهام عدالت بانوان به عنوان وثیقه برای دریافت وام اشتغال و تسهیلات بانکی خبر داد و گفت : این امر بخشی از مشکل زنان سرپرست خانوار را برای دریافت تسهیلات و خود اشتغالی مرتفع می کند.

زهرا یعقوب نژاد یکشنبه در جلسه کمیسیون بانوان شهرستان لاهیجان با اشاره به پیگیری های معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و موافقت رییس کل بانک مرکزی و نامه ارسالی دستور پذیرش سهام عدالت به عنوان ضمانت و وثیقه تسهیلات قرض الحسنه زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین تصریح کرد: با این مساعدت یکی از آسیب های این حوزه و مشکلات موجود در راه تامین سرمایه موردنیاز برای خود اشتغالی بانوان مرتفع می شود.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور پیش از این توئیتی از به نتیجه رسیدن تقاضا و پیگیری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده خبر داد و نوشت: با موافقت دکتر عبدالناصر همتی، بانک مرکزی به مدیران عامل بانک ها دستور داد نسبت به پذیرش سهام عدالت به عنوان ضمانت تسهیلات قرض الحسنه زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد : در دولت تدبیر و امید بر نقش اجتماع محور زنان تاکید شده است و امروزه این نقش اجتماعی انکارناپذیر و نهادینه شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان همچنین با اشاره به هشت بازارچه فعال خود اشتغالی بانوان در استان تصریح کرد: با توجه به سهم بالای مشارکت اقتصادی بانوان در شهرستان ها ، راه اندازی بازارچه دائمی خود اشتغالی بانوان لاهیجان به عنوان درخواست این بانوان ضروری است.

این پیشنهاد مورد استقبال فرماندار لاهیجان قرار گرفت و پس از اینکه شهردار لاهیجان خواستار امکان سنجی و برآورد نیاز واقعی شد به عنوان مصوبه این کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت .

همچنین در این جلسه با توجه به مطالبه راه اندازی پیست دوچرخه سواری مخصوص بانوان مصوب شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مدیران منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، ورزش و جوانان و شهردار لاهیجان در خصوص اختصاص زمین مناسب در این خصوص تصمیم گیری کنند.

فرمانداری لاهیجان نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه گفت: بانوان ایران اسلامی در عرصه های مختلف جنگ ، شهادت ،سازندگی و کارآفرینی خوش درخشیدند.

یونس محمودی تصریح کرد: بر اساس طرح سرشماری سال ۱۳۹۵ از جمعیت ۱۶۷هزار نفری شهرستان لاهیجان ۴۱.۷۹ درصد را بانوان تشکیل می دهند .

به گفته وی، حدود ۱۰ نفر از مدیران شهرستان ؛ بانوان هستند که امید می رود این تعداد در آینده با توجه به خلاقیت و نوآوری بانوان افزایش یابد.

هم اینک ۱۲ واحد خود اشتغالزایی بانوان و ۱۳ باشگاه ورزشی مخصوص بانوان شهرستان لاهیجان است.

*** راه اندازی گرمخانه ویژه بانوان شهرستان های شرق گیلان

در این جلسه با توجه به آمار و گزارش ارایه شده در خصوص آسیب همسرآزاری و وجود همسران معتاد و مشکل افزایش اعتیاد مصوب شد تا مطالعه و رایزنی و تعامل با فرمانداران شهرستان های شرق گیلان برای تاسیس گرمخانه ویژه بانوان به مرکزیت لاهیجان و با حمایت استانداری اجرایی شود.

به گفته فرماندار لاهیجان در سال جاری تعداد ازدواج در این شهرستان با ۱۵ درصد افزایش یافته است و در مقابل تعداد طلاق نیز حدود یک درصد افزایش یافته است.

شهرستان ۱۶۷هزار نفری لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.