تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 - 21:32
کد خبر : 87197

استاندار در تشریح مصوبات نشست با مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت؛ شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی/ تسهیل در ارائه خدمات به روستانشینان / بر توسعه روستاهای دارای طرح هادی اهتمام داریم

استاندار در تشریح مصوبات نشست با مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت؛ شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی/ تسهیل در ارائه خدمات به روستانشینان / بر توسعه روستاهای دارای طرح هادی اهتمام داریم

جارستان: استاندار گیلان ضرورت شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی و تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان را از مصوبات نشست با مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بر توسعه بالغ بر دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی استان

جارستان: استاندار گیلان ضرورت شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی و تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان را از مصوبات نشست با مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بر توسعه بالغ بر دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی استان اهتمامی جدی داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع غروب امروز (شنبه) در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران، بررسی مسائل حوزه‌های مختلف استان را از مصوبات جلسه عنوان و اظهار کرد: در این نشست مسائل مرتبط با طرح‌های هادی روستایی، کاربری ها و ضرورت بازنگری و چالش‌های آن بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن استان درخصوص اقدامات مثبت صورت گرفته پیرامون اجرای طرح‌های هادی، برنامه‌های پیش‌رو و صدور اسناد مالکیت روستانشینان گزارشی ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بر ضرورت تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان و تسریع در بازنگری طرح‌های هادی و تغییر کاربری پس از دریافت نظر دستگاه‌های مرتبط ، تأکید شد.

وی به انجام روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با توجهی که نمایندگان به عمران و آبادانی روستاها و تأمین قیر رایگان و اجرای طرح‌های هادی دارند؛ شاهد توسعه در بالغ بر دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی گیلان باشیم.

** رفع مشکلات ساخت و ساز در بخش منابع طبیعی و اراضی ملی با محوریت استاندار، همکاری بنیاد مسکن و نمایندگان گیلان در مجلس

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه گیلان در حوزه‌های ساخت و ساز روستایی با دیگر استان‌ها متفاوت است، گفت: در این جلسه برای دستیابی به راهکارهای قانونی در جهت رفع مشکلات روستانشینان و احداث واحد مسکونی متناسب با جمعیت خانوار در آن منطقه بحث و تبادل نظر شد.

رسول فرخی عمده مشکلات روستانشینان در حوزه ساخت و ساز را در بخش منابع طبیعی و اراضی ملی دانست و اظهار داشت: امیدواریم با محوریت استاندار و همکاری بنیاد مسکن و نمایندگان خانه ملت، بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی تلاش برای ماندگاری روستانشینان، جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر و حفظ کاربری اراضی را از اهداف اصلی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با این اقدام اقتصاد روستا رونق می‌گیرد که باید با تلاش مضاعف تسریع گردد.

در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مدیران کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی استان و نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان حضور داشته و گزارش هایی ارائه داشتند؛ هریک از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم دیدگاه های خود درباره دستور کار جلسه را بیان داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.