تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 21:25
کد خبر : 86904

افزایش تولید آلوئه‌ورا در گیلان

افزایش تولید آلوئه‌ورا در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت و تولید آلوئه‌ورا در استان ما رو به افزایش است. منوچهر پارسافر با بیان اینکه تقاضای تولید و کشت آلوئه‌ورا در گیلان رو به افزایش است، از تولید بیش از ۷۷۹ تن گیاه آلوئه ورا در استان خبر داد و گفت:

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت و تولید آلوئه‌ورا در استان ما رو به افزایش است.

منوچهر پارسافر با بیان اینکه تقاضای تولید و کشت آلوئه‌ورا در گیلان رو به افزایش است، از تولید بیش از ۷۷۹ تن گیاه آلوئه ورا در استان خبر داد و گفت: این میزان آلوئه‌ورا به ارزش ۱۵ میلیارد ریال تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ظرفیت کافی برای توسعه روزافزون تولید این گیاه وجود دارد، افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان بالغ بر ۶ هکتار با ۷۹ بهره‌بردار است.

پارسافر با اشاره به اینکه بیشترین سطح کشت متعلق به شهرستان فومن با ۲,۵ هکتار است، ادامه داد: شهرستان‌های آستارا، املش، تالش، رشت، رضوانشهر، صومعه‌سرا، فومن، ماسال از دیگر شهرستان‌های تولیدکننده است.

وی تصریح کرد: تولید آلوئه ورا در گیلان امسال بیشتر از پارسال است و بازار فروش آن متغییر است و هر چقدر متقاضی بیشتری داشته باشد، افراد بیشتری برای تولید آلوئه‌ورا در گیلان متقاضی می‌شوند.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: پرورش گیاه آلوئه‌ورا می‌تواند باعث بالا رفتن نرخ اشتغال و افزایش درآمد هم به عنوان شغل اصلی و هم جانبی باشد.

پارسافر گفت: باتوجه به اهمیت گیاه آلوئه‌ورا و استفاده روز افزون آن در صنایع بهداشتی- درمانی و خوراکی کشت این گیاه در مناطق مستعد و در شرایط گلخانه ای در استان توسعه یافته و نیاز کشور به آن برطرف ساخته و فرصت‌های جدید در تولید این محصول به عنوان یک تولید اقتصادی در کشور تاثیرگذار است.

وی گفت: اگر صنایع فرواری آلوئه‌ورا در گیلان زیادتر شود، ارزش افزوده بیشتری از تولید این گیاه به فعالان و بهره برداران برمی گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.